ثبت برند یا علامت تجاری یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه بسیاری از افراد فعال در عرصه تجارت با آن مواجه هستند، چرا که ثبت برند باعث می شود تا کالاها و خدمات یک مجموعه در میان مردم شناخته شود و جایگاه و اعتبار رسمی پیدا کنند. پیش از آغاز فرآیند رسمی ثبت برند، اولین گام، استعلام برند بوده که از طریق سامانه های استعلامی مربوطه، قابل انجام است.
استعلام برند که به معنای جست و جوی برند در بانک های اطلاعاتی مراجع رسمی می باشد، مساله ای است که امروزه کاملا ضروری بوده و نمی توان آن را یک امر اختیاری تلقی نمود. دلیل این مساله آن است که استفاده از یک برند ثبت شده به نام یک فرد، توسط دیگری، می تواند به وجهه و اعتبار آن شخص لطمه وارد کرده و موقعیت تجاری وی را در معرض خطر قرار دهد. به همین دلیل است، که ثبت برند مشابه از منظر قانونی نیز ممنوع بوده و فرد خاطی را با ضمانت اجراهای قانونی مواجه می سازد. در این مقاله ابتدا به مفهوم علامت تجاری، الزامات تجار و ثبت برند تجاری برای کسب و کارها و سپس معنای مالکیت معنوی ثبت برند و لزوم استعلام ثبت برند از سایت قوه قضاییه می پردازیم.
ثبت برند و علائم تجاری برای تولیدکنندگان کالا و محصولات، افراد شاغل در زمینه صنعت و تجارت و موارد مرتبط با آن، مزایایی دارد. این افراد برای شناخته شدن در بازار، اسمی را انتخاب و اقدام به ثبت آن می کنند. در حقیقت اولین قدم برای شروع فعالیت در زمینه های ذکرشده، انتخاب و ثبت علامت تجاری است. داشتن برند یا علامت، موجب تمایز محصول از سایر محصولات مشابه در بازار می شود، به طوری که مصرف کنندگان با شنیدن نام آن علامت تجاری، محصول و ویژگی های مخصوص آن را به یاد می آورند. بنابراین ثبت علامت تجاری فقط داشتن یک نام نیست، بلکه شناسنامه یک محصول است که موجب شناخت آن در سطح ملّی و جهانی است.
برند شما ویژگی های محصولتان را نشان می دهد و معرف میزان دوام، کیفیت، عملکرد و ماندگاری محصول است. برند یک تعهد دائمی برای تولید کننده ایجاد می کند که مجموعه ای از ویژگی ها و مزایا و خدمات خاص را به طور همیشگی به مشتری عرضه کند. مصرف کننده با استفاده از یک برند شناخته شده ریسک کمتری در خرید انجام می دهد و احتمال متضرر شدن آن خیلی کم تر است چون یک برند قوی، ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی دارد. شما اگر انتظار مشتری را از مصرف کالای مورد نظرش برآورده کنید، حس رضایتمندی در او ایجاد می شود، در نتیجه به محصول شما وفادار می ماند. پس یک تولید کننده باهوش باید همیشه به دنبال راهی برای جلب رضایت و وفاداری مصرف کنندگان باشد، زیرا وقتی که محصول شما یک وجه تمایز ویژه نسبت به سایرین داشته باشد به راحتی به یک برند محبوب و ماندگار تبدیل می شود. از مزایای ثبت برند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
در مورد ممنوعیتهای ثبت برند باید بدانید که برای ثبت برند باید از ترکیب نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار، علامت استفاده کرد، یا ترکیبی که موجب شناسایی محصول، تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب شود. امروزه اسم و برند تجاری از اهمیت خاصی برخوردار است و تجار حساسیت زیادی نسبت به ثبت برند و حفاظت از آن نشان می دهند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا به مهم ترین نکات ثبت برند بپردازیم. انواع برند غیرقابل ثبت در قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، درماده 32 محدودیت هایی برای ثبت انواع برند عنوان شده است. در واقع برندهایی که این ویژگی ها را داشته باشند، قابلیت ثبت ندارند:
ثبت برند مراحلی دارد که در زیر شرح داده میشود:
۱. در اولین مرحله شما برای برند خود نامی انتخاب میکنید که نشاندهنده نوع فعالیت شما است. این نام، نشانه اختصاصی محصول شما است و باید با رعایت موازین شرع و قانونی و اصول بازاریابی انتخاب شود و به صورت یگانه و بی همتا باشد تا در ذهن مصرف کننده ماندگار شود.
پس از انتخاب نام، باید استعلام بگیرید تا نامی که انتخاب کرده اید، مشابه نامی که قبلا ثبت شده، نباشد. افراد شخصا می توانند در بخش استعلام ثبت برند تجاری از سایت قوه قضاییه، جستجوی علامت تجاری را انجام دهند.
در این مرحله، مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را تهیه کنید.
تصویر شناسنامه شخص حقیقی
تصویر کارت ملی شخص حقیقی
تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)
تصویر مجوز فعالیت (تاییدشده در دفاتر اسناد رسمی)
اطلاعاتی از قبیل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت شخص حقیقی
تصویر شناسنامه تمام افرادی که در شرکت حق امضاء دارند، اعم از مدیران، سهامداران و شرکای شرکت
تصویر مجوز فعالیت
کپی روزنامه رسمی تاسیس
کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات
تصویر بازرگانی
اطلاعاتی از قبیل آدرس، کدپستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و ثابت افراد دارای حق امضاء
مدارک تهیه شده باید اسکن شده و هنگام ثبتنام در سایت مالکیت معنوی، بارگذاری شود.
۲. مرحله دوم، ثبت اظهارنامه در سایت مالکیت معنوی است. در حقیقت، این مرحله آغاز فرایند ثبت برند تجاری است. ابتدا باید در سایت ثبتنام کنید و مشخصات اولیه را وارد کنید. پس از نامنویسی و برای تایید حساب کاربری در سایت مالکیت معنوی، همراه با برگهای که سایت به شما میدهد، به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه و گواهی امضا برای تایید حساب دریافت کنید. پس از بارگذاری این گواهی در سایت، نام کاربری و کلمه عبور را دریافت کنید. بعد از تایید حساب کاربری، به بخش ثبت اظهارنامه مراجعه و برخی مدارک لازم از جمله کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، جواز فعالیت، نمونه برند پیشنهادی و کارت بازرگانی را در سایت بارگذاری می کنید. پس از بررسی و تایید کارشناسان، پیامک تایید برای شما ارسال می شود. برای ثبت و بررسی اظهارنامه، باید هزینه آن را پرداخت کنید.
در این مرحله پس از بررسی اظهارنامه و در صورتی که ثبت برند بلامانع باشد، درخواست ثبت به روزنامه رسمی ارسال می شود. هزینه آگهی تقاضای ثبت در روزنامه را نیز باید پرداخت کنید.
در صورتی که شخصی به ثبت برند شما اعتراض نداشته باشد، پس از ۳۰ روز از چاپ در روزنامه، اظهار ثبت از طرف کارشناسان تایید میشود. درخواستکننده پس از دریافت پیامک باید به صورت حضوری همراه با اصل مدارک به اداره مالکیت معنوی مراجعه و اقدام به تشکیل پرونده نماید.
پس از اینکه ثبت علامت بدون مانع بود و اصل مدارک به اداره تحویل داده شد، باید در سامانه ثبت برند حقالثبت را پرداخت کنید.
جستجو و استعلام علائم تجاری قبل از ثبت علامت، این امکان را به افراد می دهد تا بدون صرف هزینه زیاد و اتلاف وقت به راحتی بتوانند علامت تجاری مورد نظر خود را انتخاب کنند. در مواردی که افراد بدون جستجو و استعلام علائم تجاری، اقدام به ارائه درخواست برای ثبت علامت تجاری مورد نظر خود می کنند، این امکان وجود دارد که درخواست مذکور به دلیل شباهت علامت تجاری به علائم تجاری دیگری که قبلا به ثبت رسیده است، رد شود.
در چنین مواردی علاوه بر از دست رفتن هزینه ای که افراد، آن را برای ثبت علامت تجاری صرف کرده اند، زمان آن ها نیز هدر رفته و آغاز کار تجاری آن ها با تاخیر مواجه شده و چه بسا، در این فاصله، علامت تجاری دیگری که مجددا تصمیم به ثبت آن می گیرند نیز، توسط فرد دیگری ثبت شده باشد. به همین دلیل نیز به تمامی افراد و مجموعه هایی که قصد ثبت علائم تجاری دارند، توصیه می گردد که قبل از هرگونه اقدام قانونی جهت ثبت علائم تجاری، حتما از نحوه جستجو و استعلام علامت تجاری کسب اطلاع کرده و این استعلام را انجام دهند. مشاوران موسسه حقوقی فکر برتر می توانند شما را در این امر یاری رسانند.
هنگامی که یک برند تجاری در حوزه ای خاص به ثبت می رسد، نه تنها کسی حق برگزیدن آن را برای محصولات یا خدمات خود ندارد، بلکه هیچ کس امکان انتخاب نام های مشابه یا نشان های مشابه آن برند را نیز نخواهد داشت. در واقع علامت تجاری نباید تکراری باشد و این موضوع شامل عبارت های مشابه نیز می شود. بنابراین پیش از فرستادن اظهارنامه ثبت علائم تجاری باید از آن مطمئن شد.
نحوه استعلام برند قبل از ثبت به دو شیوه میسر است. یکی از طریق سامانه مرکز مالکیت معنوی که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و شیوه دیگر از طریق، سایت روزنامه رسمی قابل انجام است. توجه داشته باشید که حتما باید قبل از ثبت برند، استعلام آن به صورت کامل انجام شود وگرنه ممکن است هزینه و زمان افراد برای ارسال اظهارنامه ثبت از دست برود و برند انتخاب شده آن ها توسط مرجع قانونی رد شود.
به طور کلی، قوانین ثبت برند در ایران در زمینه نام گذاری سختگیرانه است. قانون به گونه ای نوشته شده است که از برندهای ثبت شده به طور کامل حمایت کند. همچنین راه سوءاستفادههای عمدی و سهوی را نیز بسته است. در واقع، عناوین جدید باید طوری گزینش یا ترسیم شوند که مخاطبان را به اشتباه نیندازند. در نتیجه، استعلام دقیق برند قبل از ثبت آن بسیار ضروری است.
سامانه ثبت برند ipm.ssaa.ir، معتبرترین مرجع استعلام برند است. برای این منظور، کافی است که اشخاص متقاضی ثبت برند، با مراجعه به این سایت و انتخاب گزینه جست و جو در بانک اطلاعاتی ثبت علائم، پس از وارد کردن اطلاعات لازم در فرم مربوطه، از ثبت یا عدم ثبت برند مورد نظر خود، توسط اشخاص دیگر مطمئن شوند.
اطلاعات اولیه مورد نیاز برای جستوجو در این سایت شامل این موارد می شود: نام برند، میزان تطابق آن با عبارت های مشابه، طبقه بندی کالا و خدمات، طبقه بندی تصویر، شماره ثبت، شماره اظهارنامه و وضعیت آن. علاوه بر این ها، افراد حقیقی باید نام و نام خانوادگی، شماره ملی و تاریخ اظهارنامه خود را نیز وارد کنند. همچنین اشخاص حقوقی به نام شرکت، شماره ثبت شرکت و تاریخ اظهارنامه خود نیاز پیدا خواهند کرد.
روزنامه رسمی مرجع قانونی انتشار تمام آگهی های ثبت برند در ایران است. تمام برندهای فارسی و لاتین ثبت شده در کشور حتماً دو نوبت آگهی در آن چاپ کرده اند. بنابراین استعلام برند قبل از ثبت در آدرس rrk.ir نیز راهی مطمئن برای رسیدن به این منظور است. تمامی آگهی های ثبت برند در این وب سایت در دسترس قرار گرفته اند. از این طریق شما می توانید نام یا لوگوی انتخابی خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که منحصربهفرد است.
نحوه استعلام علائم تجاری یا همان برند از سایت روزنامه رسمی بدین صورت است که که اشخاص متقاضی ثبت برند، پس از ورود به سایت، با مراجعه به بخش آگهی های قانونی، اطلاعات برندی را که انتخاب کرده اند، وارد نموده تا متوجه شوند آیا در گذشته نیز این برند ثبت و آگهی شده است یا خیر.
یکی از مهم ترین موارد چالش برانگیزی که ممکن است باعث شود تا برخی از افراد به سراغ یادگیری نحوه جستجو و استعلام علائم تجاری نروند، آن است که نمی دانند دقیقا برای گذراندن مراحل استعلام باید چقدر منتظر باشند و چه مدت طول می کشد تا استعلام علامت تجاری انجام شود. در بعضی مواقع نیز ممکن است برخی فکر کنند که برای استعلام علامت تجاری باید هزینه زیادی را پرداخت کنند.
اما واقعیت آن است که با اطلاع یافتن از جزییات نحوه جستجو و استعلام علائم تجاری، شما متوجه این موضوع می شوید که استعلام گرفتن از سامانه مالکیت معنوی یا سایت روزنامه رسمی، دارای هیچ هزینه ای نیست و کاملا رایگان است و عموم مردم می توانند از این امکان حقوقی که برایشان به وجود آمده است، استفاده کنند.
همچنین، این فرآیند حقوقی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد و بنابراین هر زمان که افراد بخواهند می توانند به راحتی به سایت های گفته شده مراجعه نمایند واقدام به جست وجو و استعلام علائم تجاری نمایند.
در این مقاله در مورد ثبت برند، مزایا و مراحل ثبت برند و همچنین نحوه استعلام ثبت برند از سایت قوه قضاییه صحبت کردیم. اگر شما عزیزان در تمامی زمینه های ثبت برند شخص حقوقی یا ثبت برند شخص حقیقی و همچنین نحوه استعلام ثبت برند نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی دارید می توانید با مشاوران و همکاران ما در مجموعه فکر برتر در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.
ثبت شرکت جنرال تریدینگ یکی از انتخاب های تجار و بازرگانان برای سرمایه گذاری در امارات متحده عربی است. به طور کلی General Trading یا تجارت عمومی یکی از انواع شرکت هایی است که می توان در دبی و سایر بخش های امارات نسبت به تاسیس آن اقدام کرد.
شرکت جنرال تریدینگ و یا مجوز این نوع شرکت به افراد این امکان را می دهد تا در زمینه ی صادرات و واردات کالا و همچنین تولید پوشاک و تولید لوازم الکترونیکی و در کنار آن تولید ماشین آلات، فعالیت کنند. معمولا اکثر کسانی که اقدام به ثبت کردن شرکت جنرال تریدینگ در دبی می کنند، از بازرگانان و تاجران هستند و می خواهند با استفاده از این مجوز اقدام به فعالیت در حیطه ی تخصصی خود نمایند.
البته کشور امارات نیز یک سری طرح های حمایتی را برای این افراد در نظر گرفته است. بر این اساس، این گونه اشخاص با بهره گیری از این سیاست ها می توانند موفقیت های فراوانی را به دست آورند. مقاله پیش رو، به همت تیم موسسه حقوقی فکر برتر گردآوری شده تا اطلاعات مفیدی در زمینه ثبت شرکت جنرال تریدینگ و اخذ اقامت امارات، در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.
به طور کلی ثبت و تاسیس شرکت در امارات متحده عربی مزایای بسیاری به دنبال دارد که افراد کثیری برای دست یابی به این مزیت ها در جست و جوی آشنایی با زیر و بم فرآیند ثبت شرکت در امارات هستند. در حقیقت ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی و انواع دیگر ثبت شرکت در امارات می تواند اهداف شخصی و تجاری متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور را برآورده کند. از مزایای ثبت شرکت در دبی می توان به این موارد اشاره کرد:
نزدیکی و همسایگی امارات با ایران و امکان رفت و آمد، سرعت و سهولت پروسه ثبت شرکت در دبی و امارات، معاف شدن از پرداخت مالیات های هنگفت، امکان ایجاد روابط کاری با دیگر کشورها، ثبات اقتصادی، امکان برخوداری از مالکیت صد درصدی و…
علاوه بر این موارد شرکت جنرال تریدینگ به صاحبان آن این امکان را می دهد که بدون محدودیت در انواع و اقسام مشاغل و حوزه های کاری فعالیت داشته باشند. همچنین شما با ثبت شرکت جنرال تریدینگ در امارات، می توانید نسبت به صادرات کالا، واردات آن و فعالیت در حوزه تولید و خدمات اقدام نمائید.
در واقع مهم ترین مزیت در ثبت شرکت جنرال تریدینگ برای افراد، برخوداری از آزادی عمل بیشتر برای کار و تجارت است. عموما تجار و بازرگانان از این نوع شرکت برای سرمایه گذاری در دبی و امارات متحده عربی استفاده می کنند.
یکی دیگر از مزایای مهم ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی دریافت امتیاز نمایندگی است، در واقع سرمایه گذاری در کشوری مانند امارات که ثبات اقتصادی داشته باشد، مزایایی از این دست را به بار می آورد. یکی از مسائلی که در اکثر کشور ها برای ثبت شرکت نیاز است ارائه گزارش بازرسی سالانه به نهاد مربوطه است؛ ولی جالب است بدانید که برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی نیازی به ارائه گزارش بازرسی سالانه نیست و حتی به انتخاب بازرس از میان اعضای شرکت خود نیز نیاز ندارید.
در هر کشوری شما برای ایجاد حساب بانکی نیازمند به ویزا هستید، کشور امارات هم از این قاعده مستثنی نیست، با این تفاوت که شما اگر خواهان ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی باشید پیش از دریافت ویزای خود نیز می توانید حساب بانکی باز کنید.
شما پس از ثبت این شرکت، بعد از گذشت مدت زمان کمی خود به خود ویزای سه ساله برای اقامت در کشور امارات نیز دریافت می کنید و می توانید از مزایای اقامت امارات با ثبت شرکت برخوردار شوید. بسیاری از تاجران و بازرگانانی که خواهان فعالیت تجاری در کشور امارات هستند، این پرسش در ذهنشان وجود دارد که با ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی چند در صد سود سالانه شرکت به صاحبان آن باز می گردد؟ در پاسخ باید گفت که: تمامی سود سالانه صاحبان شرکت متعلق به خودشان است و مهم ترین مستند در این زمینه: کنترل شرکت به دست صاحبان، نبود عوارض گمرکی و عدم نیاز به پرداخت مالیات است.
افراد برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی همچون هر پروسه ثبت شرکت دیگری بایست واجد شرایط اولیه برای تاسیس شرکت باشند.
شرایط و ضوابط ثبت شرکت در دبی و امارات هم برای مالکان آن و هم برای سیاست کلی آن شرکت لحاظ می شود. دقت کنید که ثبت شرکت در هر منطقه و هر شهر از امارات متحده عربی از قوانین خاصی تبعیت می کند. همچنین مناطق آزادی در هر شهر امارات وجود دارد که پیروی از قوانین ثبت شرکت در آنها الزامی نیست.
بنابرین پیش از اقدام برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ ضروری است که از آشنایی نسبی با شرایط و قوانین ثبت شرکت در دبی برخودار باشید. در حالت کلی و در ثبت انواع گوناگون شرکت در امارات و دبی، شما نیازمند حمایت یک کفیل واجد شرایط در امارات هستید.
این کفیل بر حسب شرایط و نوع شرکت و موسسه شما ممکن است مالک ۵۱ درصد سهام شرکت باشد و یا تنها نام آن در قرارداد ذکر شود؛ در هر دو صورت وجود کفیل برای تاسیس شرکت ضروری است.
شرایط دیگری نیز برای ثبت شرکت در دبی وجود دارد اعم از شرایط سنی، میزان تحصیلات و… که جزییات آنها با توجه به نوع شرکت انتخابی شما تعیین می شود.
اولین مرحله برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی انتخاب یک موسسه ی مناسب برای انجام کارهای شماست. مرحله بعدی تهیه مدارک و همچنین انجام کارهای ادارای است. نکته ای که در این مورد باید ذکر گردد این است که افراد در انجام کارهای اداری و همچنین جمع آوری مدارک بهتر است با حوصله عمل کنند و صبر پیشه نموده و به هیچ عنوان کلافه نشوند.
اولین مدرکی که افراد باید نسبت به تهیه ی آن اقدام کنند کپی پاسپورت های کارکنان و همچنین سهامداران شرکت است. مورد بعدی که می بایست تهیه گردد توافق نامه شرکت است که تمامی سهام داران می بایست موضوع فعالیت خود را در آن ذکر کنند و توافق خود اعلام کنند. پس از ارائه مدارک به ارگان مربوط که می توان آن را وزارت اقتصاد امارات نامید می بایست منتظر ماند تا این ارگان موافقت خود را با درخواست شما را اعلام نماید.
یکی از قسمت های مهم تهیه مدارک ثبت شرکت جنرال تریدینگ دریافت لایسنس تجاری مناسب با اهداف شرکتتان است. لایسنس در واقع همان مجوزی است که به شما اجازه فعالیت و تجارت در امارات متحده عربی می دهد.
برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ در امارات و هر یک از هفت شیخ نشین آن شما باید لایسنس تجاری مورد نیاز برای شرکت های جنرال تریدینگ را دریافت کنید.
در ارتباط با هزینه های لازم برای ثبت کردن شرکت جنرال تریدینگ در دبی باید گفت که افراد بهتر است برای اطلاع از این موارد به وب سایت های رسمی کشور امارات مراجعه کنند و از این طریق از هزینه های دقیقی که برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی نیاز است مطلع شوند. این کار به این دلیل می باشد که ممکن است ارقام ذکر شده در صفحات مختلف درست نباشند.
علاوه بر هزینه های ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی افراد باید هزینه های مربوط به جمع آوری مدارک و همچنین تهیه آن ها و در کنار آن هزینه مربوط به موسسه ای که با آن برای اخذ مجوز ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی اقدام به همکاری کرده اید نیز اضافه شود. گفتنی است که این هزینه ها به هیچ عنوان هنگفت نخواهد بود و افراد می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی این هزینه ها را پرداخت کنند و پس از دریافت مجوز خود و انجام کارهای تخصصی خود به درآمد بسیار خارق العاده ای دست یابند.
حال که از شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی مطلع شدید، بایست با هر مرحله از روند ثبت شرکت در امارات آشنا شوید. بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت در دبی می خواهند بدانند که صفر تا صد ثبت شرکت و دریافت ویزای سرمایه گذاری امارات به چه مدت زمان نیاز دارد.
در پاسخ به این سوال بایست خاطر نشان کرد که یکی از مزایای ثبت شرکت در امارات سرعت انجام آن بوده به طوری که همه مراحل ظرف مدت یک ماه تکمیل می شوند. متقاضیان ثبت شرکت General Trading در دبی در قدم اول بایست مدارک شناسایی خود، شرکت، کفیل و دیگر سهامداران را آماده کنند.
در این بخش شما باید نوع شرکت و حوزه فعالیتتان را انتخاب کنید؛ شرایط ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت و فعالیتی که شما انتخاب کرده اید می تواند تغییر کند. همچنین داشتن مدارک تحصیلی و آکادمیک، تسلط بر زبان های مختلف، سابقه کاری و… می توانند در سرعت و سهولت انجام شدن پروسه ثبت شرکتتان تاثیر عمیقی داشته باشد.
بعد از این مرحله حال نیاز است با استفاده از ویزای توریستی به صورت حضوری به امارات متحده عربی و ارگان مربوطه مراجعه کرده و مجوزهای لازم را کسب کنید. در نهایت نیز شما به عنوان مالک شرکت بایست نام شرکت را انتخاب کرده و مجوزهای تجاری لازم (لایسنس) را دریافت کنید.
پس از عبور از مراحل یاد شده و با اتمام پروسه ثبت موسسه تجاری جنرال تریدینگ در دبی اکنون شما قادر خواهید بود برای دریافت ویزای سرمایه گذاری امارات اقدام کنید. این ویزا از نوع اقامت با سرمایه گذاری است که به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از آن نیز قابل تمدید خواهد بود.
برای تاسیس و ثبت شرکت جنرال تریدینگ در امارات 4 نوع مجوز وجود دارد که عبارتند از:
مجوز تجاری: این مجوز برای انجام خرید و فروش و انواع دیگر فعالیت های تجاری در داخل کشور امارات صادر می گردد.
مجوز صنعتی: کسانی که قصد انجام فعالیت تولید کالا را در کشور امارات دارند، به اخذ مجوز صنعتی نیاز پیدا خواهند کرد.
مجوز گردشگری: معمولا این مجوز برای تاسیس شرکت های گردشگری صادر می شود. البته برای اقامت کوتاه مدت گردشگران و تفریح آنها در شهر دبی نیز استفاده می شود.
مجوز حرفه ای: این مجوز مخصوص یک سری امور خدماتی از جمله حسابداری، پزشکی، امور وکالت، مشاوره و امور مربوط به خدمات تکنولوژی است.
در میان این چهار نوع مجوز، مجوز تجاری یکی از پرکاربردترین نوع مجوز برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ در امارات است. چرا که شامل انواع خرید و فروش کالا و خدمات و معاملات املاک است. از طرفی، اخذ آن با شرایط آسان تری صورت می پذیرد.
در واقع کفیل یک کلمه عربی است و در لغت به معنی ضامن و فردی است که دیگری را تحت سرپرستی خود قرار می دهد. کفیل در واقع نوعی نماینده شرکت بوده و فردی بومی است که در زمان عدم حضور شما در امارات، به کارهای شرکت می پردازد.
شما نباید نگران این موضوع باشید. چرا که مالکیت کل شرکت به متقاضی ثبت شرکت داده می شود. پس کفیل نمی تواند به حساب های شرکت دسترسی داشته باشد. فقط نام او در قرارداد قید می گردد. در ضمن شما باید سالانه مبلغی را جداگانه به کفیل به دلیل حمایت از کسب و کار خود پرداخت نمایید.البته در شرکت های تجاری با قانون جدید نیازی به داشتن کفیل نیست.
لازم است برای ثبت شرکت جنرال تریدینگ در امارات نکات مهمی را مد نظر خود قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر هستند:
ثبت شرکت جنرال تریدینگ در امارات با توجه به فعالیت های تجاری این کشور و رشد اقتصادی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. قوانین آسان در بخش های مالی و اداری سبب گردیده تا بازرگانان به تعامل تجاری با کشور امارات تمایل پیدا کنند.
علاوه بر این موارد، معافیت مالیاتی و مالکیت تام شرکت در مناطق آزاد در سال های اخیر برای تولیدکنندگان کشورمان بسیار شگفت انگیز بوده است. امروزه برندهای تجاری معتبری که برای تولید محصولات خود دارای کارخانه هستند نیز اقدام به تاسیس یک شعبه در شهر دبی نموده اند.
علت آن هم انجام سریع امور تجاری بدون قوانین سختگیرانه است. با همه این تفاسیر، نه تنها تاجران و بازرگانان، بلکه مردم عادی نیز برای اقامت و یافتن کار در این کشور در تلاش هستند.
کشور امارات در سال های اخیر از سرمایه گذاران زیادی استقبال کرده و یک سری طرح های حمایتی را برای آنها در نظر گرفته است. از این رو، افراد متقاضی با ثبت شرکت در امارات و اخذ اقامت امارات توانسته اند به هدف خود برسند.
بنابراین می توان گفت که حمایت کشور امارات و همچنین توسعه کسب و کار، از مهم ترین مزیت های ثبت شرکت است. در کنار این مزیت، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد. علاوه بر آن، رشد اقتصادی و وجود مشاغل مختلف سبب شده که افراد زیادی به ثبت شرکت در این کشور روی آورند. موسسه حقوقی فکر برتر مشاور شما در کلیه امور مربوط به ثبت شرکت در اقصی نقاط جهان می باشد.
شاید شما هم به دلایل متعدد خواستار تغییر در شرکت خود هستید اما نمیدانید این کار را از کجا شروع کرده، چه مراحل و مدارکی لازم دارد؟ چقدر زمان و هزینه میبرد و چگونه انجام میشود. ما در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ داده و اطلاعات لازم را در رابطه با مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص فراهم کردهایم. پس لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
گاهی ممکن است صاحبان شرکتها، بعد از ثبت شرکت بنا به دلایل متعدد مثل تغییر نام و نشانی شرکت، انحلال شرکت، تغییر در اعضای هیئت مدیره و ... تصمیم به تغییر در اساسنامه شرکت سهامی خاص بگیرند.
با توجه به قانون تجارت، بعد از برگزاری جلسه و تدوین صورتجلسه متناسب، تغییرات ایجاد شده باید به اداره ثبت شرکتها اعلام شده و ثبت شوند. در قدم بعد، تغییرات ثبت شده برای اطلاع افراد حقوقی و حقیقی مثل بانکها، اداره مالیات و... در روزنامههای کثیرالانتشار و رسمی منتشر میشود. در صورتی که روند ثبت تغییرات شرکت ها به موقع و یا طبق مراحل قانونی انجام نشود، مشکلات حقوقی را برای شرکت به وجود میآورد.
تغییراتی که متقاضیان میتوانند انجام دهند متعدد بوده و شامل موارد زیر است:
کپی برابر اصل مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره، سهامداران و شرکا
کپی برابر اصل مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی شرکای جدید یا آنهایی که قصد خروج از شرکت را دارند
کپی برابر اصل اساسنامه شرکت
کپی برابر اصل صورتجلسه تغییرات که به امضای مدیران رسیده است
کپی برابر اصل آگهی روزنامه آخرین تغییرات شرکت
کد ثنا
تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت و تحویل آن به موکل برای امضا تمام اعضا و مهر شرکت
مراجعه به سایت اداره ثبت شرکتها به آدرس
تکمیل فرمها و بارگذاری مدارک مورد نیاز
دریافت رسید پذیرش نهایی از سایت
ارسال مدارک لازم با استفاده از پست به اداره ثبت شرکتها
پرداخت هزینه جهت درج آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی یا کثیر الانتشار
بعد از برگزاری جلسه و تنظیم صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت متناسب با نوع تغییرات، باید به سامانه اداره ثبت شرکتها به آدرس اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه کرده و طبق مراحل زیر پیش بروید:
ثبت اطلاعات مربوط به شرکت مثل شناسه ملی شرکت، شماره ثبت و نوع شرکت
وارد کردن اطلاعات مربوط به نوع صورتجلسه (مجمع عمومی فوقالعاده، مجمع عمومی عادی و یا مجمع هیئت مدیره)، مشخصات فرد متقاضی، تعیین وکیل، تاریخ برگزاری جلسه و.... بعد از انتخاب فیلد مربوط به پذیرش موقت، یک شماره 19 رقمی به شما داده میشود.
تعیین نوع تصمیم جلسه و وارد کردن آن
در صورتی که تغییرات شما در رابطه با تغییر نام شرکت است باید حداکثر 5 نام مورد نظر خود را به ترتیب الویت خود در فیلد مربوطه وارد کنید.
وارد کردن اسامی اعضای حاضر در جلسه و سمت آنها و شماره ملی شخص متقاضی
مشخص کردن سمت هر سک از افراد حاضر در جلسه
تعیین کردن ارتباط افراد حاضر در جلسه (وکیل و یا نماینده سهامدار)
بارگزاری مدارک متضاقی با نوجه به نوع تغییرات و صورت جلسه
اگر میخواهید درباره ضرورت ثبت شرکت سهامی خاص بیشتر بدانید خواندن این مقاله را از دست ندهید.
همانطور که گفته شد برای ثبت تغییرات، اولین قدم تشکیل جلسه و ثبت صورتجلسه است. اما بسته به اینکه تغییرات در چه زمینهای است، نوع جلسه و صورتجلسه آن متفاوت است. اما به طور کلی سه نوع صورتجلسه یا مجمع وجود دارد که هر یک را به تفکیک توضیح میدهیم.
جلسه مجمع عمومی شرکت در صورتی رسمیت پیدا میکند که حداقل نصف افراد سهامدار و دارای حق رای در جلسه حضور داشته باشد. مجمع عمومی فوق العاده وظایف بررسی تغییرات زیر را به عهده دارد:
طبق قوانین ثبت شرکت سهامی خاص، این شرکتها توسط عدهای سهامدار اداره میشوند که به آنها هیئت مدیره گفته میشود. رئیس هیئت مدیره نیز با رای اعضای هیئت مدیره و به مدت دو سال منصوب میشود. مجمع هیئت مدیره شرکت سهامی خاص موارد زیر را در خصوص تغییرات شرکت بررسی میکند:
مجمع عمومی عادی شرکت سهامی خاص با تجمع سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت تشکیل میشود. مجمع عمومی عالیترین رکن شرکت است و برای تصمیمگیری در مورد مسائل مهم شرکت، اهداف، امور داخلی شرکت و روش انجام آنها حداقل سالی یکبار طبق اساسنامه شرکت برگزار میشود. تغییرات در موارد زیر از جمله مواردی است که مجمع عمومی شرکت آن را بررسی میکند:
همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله تنظیم صورتجلسه ثبت شرکت سهامی خاص را بخوانید.
تا اینجا درباره چگونگی ثبت تغییرات و مراحل و مدارک آن صحبت کردیم. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که درخواست ثبت تغییرات خود را چگونه پیگیری کنید. برای انجام اینکار دو را وجود دارد که در ادامه شرح میدهیم:
در صورتی که کد پیگیری (همان رسید پذیرش نهایی) را داشته باشید و یا نماینده حقوقی شرکت کار ثبت را برای شما انجام داده باشد از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها باید روند ثبت تغییرات شرکت را پیگیری کنید. برای انجام پیگیری وارد سایت گفته شده شوید و از قسمت بالای صفحه روی گزینه پیگیری درخواست کلیک کنید. بعد از انتخاب نوع درخواست، کد پیگیری خود را وارد نمایید. در نهایت روی بازیابی درخواست کلیک کنید.
در صورتی که فاقد کد پیگیری هستید باید از این روش برای پیگیری درخواست خود استفاده کنید. برای این منظور ابتدا وارد سایت گفته شده و بر روی گزینه آگهیهای قانونی، در سمت راست صفحه کلیک کنید.
در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به شرکت سهامی خاص مثل شناسه ملی شرکت، شماره ثبت شرکت سهامی خاص و نوع آن را وارد کنید. و در نهایت روی گزینه مربوط به جستوجو کلیک کنید تا نتیجه ثبت تغییرات را ببینید.
برای اطلاع از نحوه پیگیری و استعلام ثبت شرکت سهامی خاص نیز مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید
هزینه ثبت تغییرات شرکت با توجه به نوع تغییرات شرکت و تعداد صورتجلسهها و همچنین هزینه مربوط به انتشار آگهی در روزنامه رسمی متغیر است.
برای آگاهی از هزینه ثبت شرکتهای سهامی خاص هم به شما خواندن این مقاله را توصیه میکنیم.
هر چند مدت زمان دقیقی را نمیتوان برای پروسه ثبت تغییرات شرکت در نظر گرفت. اما بعد از ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها، حدود یک هفته الی ده روز طول میکشد تا مدارک توسط اداره ثبت بررسی و تایید شود. بعد از دریافت رسید پذیرش نهایی از سایت و ارسال آن همراه با سایر مدارک از طریق اداره پست، حدودا 10 تا 20 روز کاری زمان میبرد تا اعلام آگهی شود.
تا این قسمت از مقاله توضیحاتی درباره روند، مراحل و چگونگی ثبت تغییرات ارائه دادیم. در این بخش با مطرح کردن چند مثال از مراحل انجام تغییرات مختلف شرکتها شما را بیشتر با انجام این کار آشنا میکنیم.
کاهش سرمایه زمانی انجام میشود که شرکت از نظر اقتصادی در شرایط نامساعدی قرار دارد. در صورتی که شرکت دچار ضرر و زیان شود در واقع قسمتی از سرمایه خود را از دست داده است، در چنین شرایطی تقسیم سود بین سهامداران غیر ممکن است. در نتیجه جلسه مجمع برگزار شده و تصمیم به انحلال و یا ادامه فالیت شرکت میگیرند.
اگر مقدار سرمایه باقی مانده شرکت از مقدار سرمایه اولیه آن بیشتر باشد تصمیم به کاهش سرمایه گرفته میشود. با کاهش سرمایه شرکت، در صورتی که به سود دهی برسد، سهامداران میتوانند سود را میان خود تقسیم کنند. مراحل ثبت تغییرات شرکت برای کاهش سرمایه شرکت به صورت زیر است:
گاهی اوقات شرکت برای افزایش و گشترش فعالیتهای خود به سرمایه بیشتری نیاز دارد. در این حالت با پیشنهاد هیئت مدیره، شرکت اقدام به افزایش سرمایه میکند. این افزایش سرمایه با استفاده از انتشار سهام جدید و یا بالا بردن مبلغ سهام موجود انجام میشود. برای افزایش سرمایه شرکت مراحل زیر باید انجام شود:
گاهی اوقات بعد از ثبت شرکت سهامی خاص، صاحبان آن تصمیم به تغییر نام شرکت خود میگیرند. در این صورت باید تمامی را طبق قانون پیش ببرند. برای تغییر نام شرکت باید مراحل زیر طی شود:
تغییر موضوع شرکت به معنی تغییر در زمینه فعالیت شرکت است. ممکن است بنا به دلالیلی سهامداران و هیئت مدیره و بازرسان تصمیم به تغییر موضوع شرکت بگیرند که در این حالت باید مراحل زیر را انجام دهند:
تغییر آدرس شرکت به دلیل جا به جایی فیزیکی آن اتفاق میافتد. از آنجایی که تمام تغییرات یک شرکت باید ثبت شوند این مورد هم استثناء نبوده و باید ثبت شود. این نکته نیز قابل ذکر است که از زمان درج آگهی تغییر، دو ماه فرصت دارید تا به مکان جدید نقل مکان کنید. ثبت تغییرات شرکت مراحل زیر را شامل میشود:
گاهی اوقات ممکن از برخی از سهامداران شرکت و یا همه آنها مثلا به دلیل خروج از شرکت اقدام به واگذاری سهام خود به افراد جدید یا قدیمی کنند. برای نقل و انتقال سهام در صورتی که طبق اساسنامه بر عهده هیئت مدیره باشد، مراحل زیر باید طی شود:
مقاله پیش رو به همت گروه حقوقی فکر برتر تالیف گردیده است. ما در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه در رابطه با مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص، لازم است بدانید به شما ارائه دهیم. شما هم میتوانید نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.
برای ثبت تغییرات شرکت چه مدارکی نیاز است؟
برای انجام این کار کپی برابر اصل مدارک هویتی سهامداران، اساسنامه شرکت، آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی، کد ثنا، کپی صورتجلسه تغییرات شرکت لازم میباشد.
برای ثبت تغییرات شرکت هزینهها چقدر است؟
هزینههای ثبت تغییرات با توجه به تعداد صورتجلسات و حجم آگهی در روزنامه رسمی متغیر است.
ثبت تغییرات شرکت چقدر زمان میبرد؟
بسته به نوع تغییرات مدنظر میتواند متفاوت باشد. اما معمولا در صورتی که مشکلی پیش نیاید بین 15 تا 20 روز کاری طول میکشد.
آیا ثبت تغییرات شرکت نیاز به مراجعه حضوری دارد؟
خیر، این کار به صورت آنلاین از طریق ثبت در سامانه ثبت شرکتها و غیرحضوری قابل انجام است.
یکی از راه های آسان و سریع جهت مهاجرت به کشور کرواسی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کرواسی با اطلاع از شرایط و قوانین این کشور است. کرواسی دارای اقتصاد رو به رشد و دارای پروژه های عظیم در زمینه ساخت و ساز ساختمان، حمل و نقل و انرژی است. این کشور با پیشرفت چشمگیر در زمینه تکنولوژی به یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت تبدیل شده است.
کرواسی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کاندید پیوستن به حوزه شینگن است که با داشتن اقتصادی رو به رشد توانسته سرمایه های زیادی را به خود جذب کند. کرواسی نیز مانند تمامی کشورهای دنیا از هرگونه سرمایه گذاری و ورود تجارت های جدید استقبال می نماید، اما همراه با مزایای سرمایه گذاری، تمامی کشورها مشکلات و معایب خاص خود را نیز به همراه دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود. همچنین در این مقاله به معرفی کشور کرواسی پرداخته، سپس مراحل ثبت شرکت در این کشور را بررسی خواهیم کرد.
کرواسی کشوری است که در شبه جزیره بالکان واقع شده است. این کشور با کشورهایی مانند اسلوونی، مجارستان، بوسنی و هرزگوین، صربستان و مونته نگرو مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور زاگرب است. حدود 4.5 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.
کرواسی دارای دو منطقه اصلی آب و هوایی است. دشت های Pannonian و para-Pannonian و مناطق کوهستانی با آب و هوای قاره ای، به همراه تابستان های گرم و زمستان های سرد مشخص می گردند. مناطق کوهستانی مرکزی لیکا و کرباوا دارای تابستان های خنک تر و زمستان های سرد هستند. دره ها آب و هوای مطبوع تری دارند.
سواحل دالمتین، استریا و جزایر، دارای آب و هوای مدیترانه ای مطبوع هستند. در این مناطق تابستان ها آفتابی، گرم و خشک و زمستان ها بارانی است. زمستان های مناطق شمالی، در نتیجه وزش باد شمال شرقی که به بورا معروف است، آب و هوای خشک و سردتری دارد.
زبان کروات ها، کرواتی است. این زبان یک زبان اسلاوی جنوبی از خانواده هند و اروپایی محسوب می شود. زبان کرواتی کاملاً به صربستانی و بوسنیایی شبیه است، اما تحولات سیاسی پس از فروپاشی یوگسلاوی، این سه قوم را تشویق کرده است تا بر اختلاف زبان هایشان تأکید کنند.
در کرواسی به طور سنتی، بین هویت قومی و وابستگی مذهبی، رابطه ای نزدیک وجود دارد. کروات ها اکثراً کاتولیک رومی و تحت تأثیر غرب هستند.
ثبت شرکت در کرواسی یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به کرواسی است و در واقع به معنای استارت و گسترش یک فعالیت اقتصادی در بازارهای بین المللی محسوب می شود. این روش از مهاجرت یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین راهکارها برای افراد اهل راه اندازی کسب و کار و بیزینس است. همان طور که پیشتر ذکر شد، مجارستان هم مرز این کشور بوده و ثبت شرکت در مجارستان نیز قوانین و شرایط متفاوتی از شرایط ثبت شرکت در کرواسی دارد.
معمولا افرادی که دارای ایده ها و بیزینس های مختلفی هستند و در بازارهای داخلی به نتیجه های کاملاً ایده آل و مطلوب نرسیده اند، نیازمند به عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی و بین المللی هستند. به همین منظور تصمیم به اخذ ویزای کرواسی از طریق ثبت شرکت در این کشور می گیرند. اگر قصد تاسیس شرکت و اخذ اقامت کشور کرواسی را دارید مشاورین مجرب موسسه حقوقی فکر برتر آماده اند تا با دادن مشاوره های لازم یاری دهنده شما در راه رسیدن به اهدافتان باشند.
برای این که موفق به ثبت شرکت در کرواسی شوید لازم است که سرمایه لازم و تجربه کافی در زمینه فعالیت های اقتصادی در بازارهای بین المللی را داشته باشید. برای استفاده از مزیت های ثبت شرکت در کرواسی اولین قدم طراحی و ایجاد بیزینس پلن و یا برنامه اقتصادی در حوزه تخصصی خودتان است. به طور کلی ثبت شرکت در کرواسی، برای افرادی که قصد فعالیت اقتصادی در بازارهای بین المللی را دارند، مناسب است. مزایای ثبت شرکت در کرواسی و اخذ اقامت این کشور پرشمار است که به برخی از آنها اشاره می نماییم:
اولین مورد از مزایای اخذ اقامت کرواسی با ثبت شرکت این است که متقاضیان، سرمایه خود را در کشوری با رشد اقتصادی بالا سرمایه گذاری می کنند و سرمایه آنها از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود. همچنین باید در نظر داشت که این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و داشتن شرکت در این کشور به معنای استفاده از مزایای تجارت آزاد میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. به همین جهت کسب و کار راه اندازی شده در چنین کشوری می تواند بسیار سودده باشد.
می دانیم که برای تجار ایرانی نقل و انتقالات بانکی بین المللی بسیار دشوار است. ثبت شرکت در کشور کرواسی به متقاضیان این امکان را می دهد که حساب بانکی معتبر بین المللی در این کشور عضو اتحادیه اروپا داشته باشند و نقل و انتقالات و تراکنش های بانکی خود را بدون محدودیت های معمول و بدون هیچ مشکل خاصی انجام دهند.
در واقع ثبت شرکت در کرواسی به معنای امکان تجارت بدون محدودیت با کلیه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نگرانی از چگونگی نقل و انتقال پول بین بانکی است که خود یک مزیت بسیار بزرگ برای فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارها به شمار می رود. از این رو بسیاری از صاحبان کسب و کار و تجار موفق که قصد توسعه کسب و کار خود در سطح بین المللی را دارند به اخذ اقامت کرواسی از طریق ثبت شرکت می اندیشند.
افرادی که موفق به اخذ اقامت کرواسی از طریق ثبت شرکت برای خود و خانواده شان می شوند، شانس زندگی در کشوری زیبا و توریستی را به خود و خانواده شان اعطا می کنند که این موضوع خود می تواند یک مزیت بسیار بزرگ برای آنان به حساب آید. این کشور از اصلی ترین مقاصد گردشگری در منطقه اروپا به حساب می آید و همواره به ویژه در فصل تابستان مملو از گردشگران از سراسر دنیاست.
یکی دیگر ازاصلی ترین مزایای اخذ اقامت کرواسی با ثبت شرکت امکان تردد آسان بین کشورهای اروپایی است. همچنین امکان تحصیل در کرواسی برای فرزندان افرادی که از این طریق اقامت کرواسی را به دست می آورند، مهیا است. باید در نظر داشت که تحصیل در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سایر کشورهای عضو این اتحادیه دارای اعتبار شمرده می شود و مدارک دانشگاهی اخذ شده در کشور کرواسی نیز در کشورهای پیشرفته عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و اتریش نیز معتبر هستند.
به همین جهت خود امکان تحصیل در این کشور یک مزیت بزرگ محسوب می شود و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور می توانند در صورت داشتن شرایط لازم به ویژه مدرک زبان کشور مقصد، حتی در بهترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و اتریش مشغول به کار شوند. این مزیت حتی برای فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با نظام سلامت و علوم پزشکی نیز برقرار است و به عنوان مثال افرادی که به تحصیل پزشکی در کرواسی بپردازند، در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر، می توانند وارد نظام سلامت آلمان یا اتریش شده و در این کشورها مشغول به کار شوند و حتی نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی خود در آن کشورها پیدا نخواهند کرد.
تجارت در کرواسی باید به نحوی صورت پذیرد که فرد با کمترین میزان سرمایه گذاری به بیشترین سود ممکن رسیده و بتواند تجارت خود به سایر شهرها و کشورها گسترش دهد .
محبوب ترین روش سرمایه گذاری برای افراد خارجی ثبت شرکت به روش های مختلف است که به شیوه های متنوع امکان پذیر است. ثبت شرکت در کرواسی می تواند نهایتا فرد را به اقامت رسانده و برای اعضای خانواده نیز ویزا به همراه داشته باشد. اما دانستن مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی به همراه مزایای آن مهم ترین فاکتور در موفقیت تجارت در کشورهای اروپایی است. در ادامه به بررسی معایب ثبت شرکت در کرواسی و اخذ اقامت در این کشور می پردازیم:
دقت داشته باشید که اولین نیاز یک فرد تاجر توانایی برقراری ارتباط با افراد جامعه است. کسانی که اقدام به ثبت شرکت تجاری در کرواسی می نمایند باید زبان رایج را به خوبی یاد گرفته و به آن مسلط شوند . یادگیری زبان کروات دشواری های خاص خود را داشته و برخی ممکن است نسبت به فراگیری آن دچار زحمت شوند، که این نیز یکی دیگر از مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی به شمار می رود.
شاید بتوان جمعیت کم کشور کرواسی را که در حدود چهار میلیون نفر است از مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی دانست. کسانی که به دنبال ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستند می توانند شرکتی کوچک را تاسیس نموده و تجارت خوبی را در این کشور داشته باشند؛ اما این میزان جمعیت برای تجارت های بزرگ با سرمایه های عظیم مناسب نبوده و فرد را مجبور به ورود به بازار کار کشورهای اروپایی می نماید .
هر فرد سرمایه گذار باید به دقت نبض بازار و تجارت این کشور را با توجه به پیش زمینه های اقتصادی که وجود دارد گرفته و بداند که آیا این کشور برای فعالیت در حوزه مورد نظر مناسب است یا خیر. به عنوان مثال کرواسی در صنعت توریسم بسیار موفق بوده و کسانی که بتوانند در این زمینه فعالیت کنند در مدت زمانی کوتاه قادر خواهند بود تا سرمایه و تجارت خود را گسترش دهند.
اگرچه کشور کرواسی در سال های گذشته اقتصادی رو به رشد داشته اما همچنان نتوانسته میزان بیکاری را کاهش داده و نوسان های متعددی را تجربه نموده است. اصولا راه اندازی یک کسب و کار جدید در کرواسی نیازمند تلاش و پشتکار فراوانی است که به وسیله آن فرد بتواند از ابتدایی ترین قدم ها شرکت خود را در بازار این کشور معرفی و توسعه دهد. ورود به بازار تجاری یک کشور اروپایی که به واسطه آن می توان به کل اروپا متصل گردید نیازمند یک فرد با تجربه و سابقه کاری بالاست.
هزینه های زندگی در مقایسه با ایران بالاتر بوده و مهم ترین بخش آن به اجاره و یا خرید مسکن تعلق دارد. البته هزینه های اقامتی تا حد زیادی به شهر محل سکونت تعلق دارد و زاگرب شهر پایتخت گران ترین آنها به شمار می رود ولی شهرهای اطراف آن جزو ارزان ترین شهرهای کرواسی برای کار و زندگی هستند .
از مهم ترین عواملی که می توان از آن به عنوان یکی از مشکلات و معایب ثبت شرکت در خارج از کشور یاد نمود تفاوت فرهنگی است که هر شخص هنگام مهاجرت و آغاز زندگی در این کشور با آن مواجه می گردد . اگرچه کرواسی دارای مردمانی مهربان و خونگرم است که به خوبی افراد مهاجر را در میان خود می پذیرند اما تفاوت های فرهنگی در ابتدا باعث ایجاد مشکلاتی شده که تنها از طریق گذر زمان و آشنایی با آداب و رسوم مردم می توان آن را حل نمود .
کرواسی از جمله کشورهایی است که در هنگام ثبت شرکت از فرد سرمایه گذار درخواست می کند تا تعدادی کارمند و نیرو را از میان اتباع این کشور انتخاب نماید. در واقع با توجه به شرکت مورد نظر مدیر باید حداقل سه نفر از مردم این کشور را به کار گرفته و موجب اشتغال زایی برای مردم گردد. تعداد کارمندان با توجه به سرمایه اولیه و نوع شرکت مشخص می گردد .
ثبت شرکت انواع مختلفی را شامل می شود اما در تمامی آنها فرد سرمایه گذار باید با افتتاح یک حساب بانکی مبلغ مشخص شده از سوی دولت این کشور را به حساب واریز نموده و تا مدت مشخص در حساب نگه دارد .هدف شرکت و فعالیتی که قرار است به واسطه آن در کرواسی انجام دهید باید به صورت کامل برای دولت این کشور روشن گردیده و تمامی جزئیات ارائه گردد. در ضمن دقت داشته باشید که شرکت ثبت شده در این کشور حتما باید فعالیت داشته باشد و در زمینه ارائه شده به کار و تجارت بپردازد .
تمامی کسانی که به دنبال ثبت شرکت در کشور کرواسی هستند باید علاوه بر فراهم نمودن شرایط و هزینه های لازم جهت ثبت شرکت بتوانند بدون هیچ گونه وابستگی هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور را برای شش ماه نخست تامین سازند. دولت کرواسی تنها در صورتی که بتوانید مخارج خود را در این کشور تامین نمایید با ثبت شرکت موافقت نموده و اجازه ثبت شرکت را به فرد متقاضی می دهد .
ثبت شرکت در کرواسی به مدارک و اسناد مخصوص خود نیاز دارد. از این رو لازم است قبل از اقدام قوانین کشور کرواسی را به دقت بررسی کنید. برخی از مدارک لازم برای ثبت شرکت در کرواسی عبارتند از:
در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت شرکت در کرواسی ، شخص با دادن وکالت نامه رسمی به نماینده خود می تواند شروع به فرآیند ثبت شرکت خود در کشور کرواسی نماید. پس از پروسه هایی مانند تائید بیزینس پلن، تعیین سازوکار، اساس نامه، کد اقتصادی شرکت، گستره فعالیت ها و … شرکت شما در کشور کرواسی راه اندازی می شود. پس از آن، به متقاضی دعوت نامه ای برای کار در زمینه موضوع فعالیت شرکت ثبت شده اعطا می گردد تا با حضور در این کشور، ایده و تخصص خود را گسترش دهد.
در حالت کلی برای ثبت یک شرکت در کرواسی نیاز به پرداخت مبالغ زیادی نیست. اصلی ترین سرمایه برای اقامت کرواسی از طریق ثبت شرکت در کرواسی، تمکن مالی شما است. در واقع پس از ثبت شرکت فرامرزی در این کشور و اخذ اجازه کار، شخص حتماً باید مبالغ و مدارک مربوط به گردش مالی و سرمایه مانند گواهی تمکن مالی را ارائه دهد تا بتواند بیزینس خود را در کشور کرواسی راه اندازی کند و بتواند از این طریق آن اقامت دریافت کند. برای اطلاع از سایر هزینه های ثبت شرکت در کرواسی با مشاورین موسسه حقوقی فکر برتر در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.
موسسه حقوقی فکر برتر با شناختی کامل از کشور کرواسی و مسیرهای مختلف ثبت شرکت در کرواسی و همچنین تسلط کامل به حوزه های اقتصادی، با توجه به نوع تخصص، برنامه اقتصادی و سرمایه ای که دارید، بهترین گزینه ها را برای شما مشخص می کند. مجموعه فکر برتر به شما کمک می کند تا در کشور کرواسی کسب و کار خود را راه اندازی کنید. این مجموعه از مرحله ثبت شرکت و طراحی بیزینس پلن تا مرحله به موفقیت رساندن شرکت شما در کشور کرواسی در کنارتان خواهد بود و این مسیر پر فراز و نشیب را برای شما ساده تر خواهد کرد. همچنین اگر قصد ثبت شرکت در انگلیس، ثبت شرکت در آلمان و یا ثبت شرکت خارجی در ایران را دارید می توانید از همکاران ما در موسسه فکر برتر یاری گرفته تا شما را در این امر راهنمایی نمایند.
امروزه، افراد زیادی جهت ایجاد کسب و کار مستقل در زمینه توسعه تولیدات و شرکت های داخلی اقدامات لازم در ثبت شرکت برای شهرها و کشورهای مختلف انجام می شود. ثبت شرکت در بانه نیز به جهت سودآوری بالایی که دارد، مورد استقبال این افراد قرار گرفته است. با توجه به اینکه در عصر حاضر مراحل ثبت شرکت نیز مانند گذشته چندان دشوار نیست، افراد بسیاری مشتاق کسب درآمد از این طریق هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که مقاله زیر را تا انتها مطالعه کنید.
به طور معمول، شرکت هایی که در شهر بانه به ثبت می رسند از نوع شرکت های با مسئولیت محدود هستند. برای ثبت این شرکت ها به همراه داشتن مدارک ذیل الزامی است:
برای ثبت شرکت در بانه بایستی حداقل پنج شریک حضور داشته باشند که سه نفر از آنها به عنوان سهامدار و دو نفر به عنوان بازرس انتخاب می شوند. البته، از میان دو بازرسی که برگزیده می شوند، یکی از آن ها به عنوان بازرس اصلی و دیگری به عنوان عضو علیالبدل فعالیت می کند. بدین منظور نیاز است که حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت یعنی ۳۵ درصد از سرمایه اولیه به حساب شرکت واریز و در بانک بلوکه شود..
پس از اینکه شرکا درباره نوع شرکت ثبتی به توافق رسیدند، باید بسته به شرایط انواع شرکت ها اعم از ثبت شرکت غیر تجاری و تجاری با مراجعه به اداره کل ثبت شرکت ها اقدام به ثبت شرکت به صورت آنلاین کنند. در واقع آنها پس از ثبت نام در سایت مذکور مطابق با دستورات سیستم روال کار را دنبال می کنند. البته، آماده کردن مدارک مورد نیاز از قبیل تصمیم درباره نام شرکت، موضوع و فعالیت شرکت، آدرس و محل کار شرکت به همراه کد پستی قبل از اقدام به ثبت شرکت می تواند روند کار را سریعتر کند.
لازم به ذکر است که برای ثبت هر شرکتی حداقل وجود دو نفر الزامی است و یک نفر به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. علاوه بر آن، شرکت در مناقصات و دریافت پروژه هایی با کارفرمای دولتی برای اشخاص حقیقی مقدر نیست. امروزه، بیشتر شرکت های ثبتی از انواع شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت دانش بنیان هستند.
هدف بیشتر شرکت ها انسجام فعالیت های چند شریک و مسائلی از این قبیل می باشد و دلیل به وجود آمدن انواع شرکت ها نیز به همین موضوع مربوط می شود. در کشورمان برای تاسیس شرکت مراجعه به اداره ثبت شرکت ها الزامی است.
گاهی اوقات افراد می توانند با خرید شرکت های آماده روند کار خود را سرعت بخشند. در این مورد هیچگونه نگرانی درباره تعویض مشخصات شرکت از قبیل نام، آدرس و ... وجود ندارد. با این وجود، امکان تبدیل شرکت به شرکتی دیگر در این مورد خاص وجود ندارد. در این مورد با مراجعه به سامانه استعلام ثبت شرکت می توانید درباره شرکت قبلی اطلاعات کسب کنید.
برای ثبت شرکت در بانه طی کردن مراحل زیر الزامی است:
برای تعیین نام و ثبت تمامی اطلاعات فردی و حقوقی متقاضی حق دریافتی واریز شود.
نامی برای شرکت انتخاب شود.
مرحله پذیرش طی شود. در این مرحله کارشناس بخش پذیرش اطلاعات متقاضی را بررسی و در صورت تکمیل بودن آن اقدام به ثبت اطلاعات او می کند. سپس رسیدی را به متقاضی تحویل می دهد. در نهایت او نسخه ای از مرحله پذیرش را به اطلاعات قبلی ضمیمه کرده و نسخه دیگری از آن را به متقاضی می سپارد.
پس از مرحله پذیرش مرحله ای تحت عنوان ورود اطلاعات اولیه باید طی شود. بدین منظور پس از ورود اطلاعات متقاضی به سیستم توسط کارشناس پذیرش، متقاضی باید صحت اطلاعات را تایید کند. بدین ترتیب درخواست متقاضی برای ادامه فرایند ثبت شرکت جهت تعیین نام نهایی و تعیین کارشناس فرستاده می شود. سپس مطابق با اولویت بندی متقاضی در انتخاب نام شرکت یکی از آنها پس از کنترل و بررسی کارشناس منتخب می شود. در مورد ثبت شرکت صنعتی نیز مراحل متفاوتی طی می شود.
برای ثبت شرکت در بانه رعایت قوانین زیر الزامی است:
پرداخت حق الثبت به میزان مبلغ سرمایه در اداره ثبت شرکت ها از ضروریات است.
ثبت شرکت در بانه از نوع مسئولیت محدود نیازی به افتتاح حساب بانکی ندارد اما در صورت لزوم پس از ثبت شرکت نیز می توان اقدام به افتتاح حساب نمود.
برای ثبت چنین شرکتی حضور حداقل دو نفر الزامی است و فامیل بودن آنها مانعی ایجاد نمی کند.
برگزاری مجامع برای انجام امور شرکت بر عهده مدیران شرکت است و آنها می توانند به مدت نامحدود عضوی از شرکت باشند. البته، در صورت قید نام فردی دیگر در اساسنامه قضیه فرق می کند.
اعتبار شرکت سهامی خاص نسبت به شرکت های دیگر بسیار بیشتر است و مراحل ثبت آن در سامانه ثبت شرکت ها انجام می شود. در این مورد رعایت تمامی موارد قانونی الزامی است. از دلایل اشتیاق افراد برای ثبت این شرکت می توان به کاربرد آن در موضوعات و مشاغل گوناگون اشاره کرد. انتخاب سهامداران شرکت مزبور می تواند از میان اشخاص حقوقی نیز باشد.
از شرایط مهم ثبت شرکت سهامی خاص می توان به حضور حداقل ۵ نفر اشاره کرد. از میان این افراد سه نفر به عنوان سهامدار و دو نفر به عنوان بازرس مشغول به کار می شوند. باید توجه داشت که تعداد سهامداران در این شرکت می تواند افزایش یابد.
به منظور ثبت شرکت مزبور ارائه برخی از مدارک از قبیل گواهی عدم سوء پیشینه، کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضا و بازرسان به دفتر اسناد رسمی الزامی است. پس از اینکار اعضای شرکت باید به انتخاب نام برای آن بپردازند. پس از طی این مرحله با تایید نام و مدارک مدت زمان ثبت شرکت که به طور معمول ۱۵ تا ۲۰ روز کاری است، باید طی شود. توجه داشته باشد که برای ثبت شرکت سهامی عام نیز مراحل متفاوتی وجود دارد.
گرچه مدارک لازم برای ثبت انواع شرکت شباهت های بسیاری دارند، اما در برخی موارد تفاوت جزئی در آنها دیده می شود. در ادامه مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در بانه آمده است:
برای انتخاب نام برای شرکت، رعایت برخی نکات از جمله نکات زیر الزامی است:
انتخاب نام از میان اسامی ایرانی؛
پس از ثبت نهایی شرکت ممکن است نیاز داشته باشید که تغییراتی در آن ایجاد کنید. این تغییر می تواند در نام شرکت، آدرس و یا مواضع و قوانین کاری باشد. باید توجه داشته باشید که ثبت تغییرات در شرکت در مواقف نیاز بدون ایراد است اما دریافت مجوزهای لازم برای اینکار الزامی است.
علاوه بر آن اعلام و تهیه صورتجلسه برای ثبت تغییرات از ضروریات است و باید مراحل قانونی آن طی شود.
همانطور که می دانید شریکان و سهامداران یک شرکت و مجموعه گاهی در برخی موارد اختلاف نظرهایی با یکدیگر دارند. البته، گاهی اعمال برخی نظرات برای پیشرفت کاری و ایجاد تغییرات مناسب و مفید برای شرکت الزامی است.
لازم به یادآوری است که چنانچه اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت نیاز داشته باشند که تغییراتی در اساسنامه خود ایجاد کنند، بایستی به یک موسسه حقوقی و ثبتی مراجعه و برای ثبت تغییرات درخواست خود را ارائه دهند. در صورتی که برای هرکدام از مراحل ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت نیاز به راهنمایی دارید، می توانید از کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر مشاوره دریافت کنید.
یکی از مزایای ثبت شرکت در بانه و سایر شهرها کسب مجوز برای فعالیت های اقتصادی و بازرگانی است. علاوه بر آن، ویژگی های بارز ثبت شرکت پرداخت مالیات و جلوگیری از رقابت های ناسالم اقتصادی می باشد.
چنانچه نسبت به شیوه ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی آگاهی داشته باشید، می توانید نسبت به دریافت کد و یا شماره اقتصادی نیز اقدام کنید. در غیر اینصورت می توانید ضمن تماس با شماره های ثبت شده در وبسایت ثبت شرکت فکر برتر درباره این موارد اطلاعاتی کسب کنید.
توجه داشته باشید که افراد برای تاسیس شرکت و دریافت کد اقتصادی می توانند مطابق با مقررات و قوانین مربوط در سازمان های زیربط از قبیل وزارت دارایی و وزارت اقتصاد درخواست خود را ثبت کنند.
یکی از ارکان مهم شرکت که نیاز به دریافت تاییدیه از اداره پست نیز دارد، آدرس شرکت می باشد. شما باید حتما از یک آدرس تجاری برای ارائه آن به سامانه ثبت شرکت ها استفاده کنید و در صورت استیجاری بودن این آدرس قادر به ارائه قرارداد رسمی آن باشید. لازم به ذکر است که ثبت شعبه در هر استان به صورت مجزا در همان استان باید انجام شود و صرف ثبت در مرجع مورد تایید قرار نمی گیرد.
در مرحله بعدی شما باید نسبت به معرفی سهامداران و اعضای هیئت مدیره اقدام و مدارک هویتی آنها را پیوست کنید. علاوه بر آن باید برای اوراق بهادار و عادی حق امضا را به سهامداران بدهید.
پس از انجام مراحل فوق با تکمیل فرم می توانید مراحل اداری ثبت شرکت را آغاز کنید. در این مورد رعایت تمامی مراحل ثبت شرکت الزامی است.
شایان ذکر است که انواع سهام در ثبت شرکت ها شامل ۶ سهام مختلف است که به نام های زیر شناخته می شوند:
سهام بی نام، سهام با نام، سهام ممتاز، سهام نقدی، سهام انتفاعی و سهام جایزه.
اساسنامه یا همان سند هویتی شرکت با شرکت نامه تفاوت های بسیاری دارد. این سند معمولا حاکی اطلاعاتی نظیر نام شرکت، هدف سرمایه گذاری، مدیران و وظایف و نحوه خدمات آنهاست.
در مقابل، شرکت نامه اختصاص به شرکت هایی از قبیل شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی دارد. ذکر این نکته ضروری است که شرکت های تعاونی و سهامی نیازی به دریافت شرکت نامه ندارند. به طور کلی، شرکت نامه نوعی سند تجاری است که به امضای دو یا چند شریک می رسد. نسخه ای از این سند باید پس از ثبت شرکت به وزارت دادگستری ارسال شود. شرکت نامه در واقع سندی قابل قبول، رسمی و قانونی است.
همانطور که می دانید ثبت شرکت نیاز به طی مراحلی دارد که هرکدام از این مراحل حاوی نکات بسیار ریزی هستند که در صورت فراموشی ممکن است مشکلاتی برای شرکت به وجود آید. به همین دلیل ما در این مقاله تعدادی از این نکات را برای شما یادآوری کرده ایم:
هر شرکتی برای ثبت حداقل نیاز به دو سهامدار دارد.
افراد انتخابی به عنوان هیئت مدیره و مدیرعامل باید از میان افرادی انتخاب شوند که سوء پیشنه کیفری برای آنها ثبت نشده باشد.
انتخاب اعضای هیئت مدیره باید از میان اعضای سهام دار و بدون سهام صورت بگیرد.
در برخی موارد حق امضا برای اوراق بهادار و عادی با یکدیگر تفاوت هایی دارند و ممکن است به مدیر عامل یا هیئت مدیره سپرده شود.
برای کدپستی شرکت دریافت تاییدیه از وزارت پست ضروری است.
اعضای هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود می تواند بیشتر از یک نفر و درشرکت سهامی خاص بیش از دو نفر باشد.
انتخاب بیش از دونفر شرکا و سهامدار برای شرکت با مسئولیت محدود و سه نفر یا بیشتر برای شرکت سهامی خاص از ضروریات است.
بلوکه شدن حداقل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص نزد بانک برای ثبت این نوع شرکت ضروری است. این روند تا زمان چاپ روزنامه تاسیس ادامه می یابد.
گاهی بر حسب نیاز می توان مدیر عاملی انتخاب نمود که جزو سهامداران شرکت نباشد.
در ثبت شرکت اجازه فعالیت هرمی و بازاریابی شبکه ای و هرمی برای اعضای شرکت ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
پس از انتخاب نام شرکت و تایید آن شما تنها دو ماه فرصت دارید تا کارهای ثبت شرکت را به اتمام برسانید. در غیر اینصورت باید مجددا نام شرکت را تمدید کنید.
در مورد زمان لازم برای ثبت شرکت باید بدانید که این زمان متناسب با عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. با این وجود، پروسه ثبت شرکت نباید بیشتر از ۷ الی ۱۰ روز کاری طول بکشد.
در واقع، در ابتدای کار مدت دو روز برای انتخاب نام شرکت تعیین می شود. سپس، ۵ الی ۸ روز دیگر پس از ارسال مدارک به اداره ثبت برای تکمیل پروسه ثبت شرکت توسط کارشناسان این اداره اضافه می شود.
علی رغم آنچه ذکر شد، این امکان وجود دارد که در صورت تاخیر در امضا و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت زمان مورد نیاز برای انجام این کار افزایش یابد. بنابراین، برای سرعت بخشیدن به این روند همکاری تمامی اعضای شرکت الزامی است.
گاهی اوقات افراد نیاز دارند که بنا به دلایلی از قبیل شرکت در مناقصات، پیمانکاری ها و مواردی از این قبیل از سریعترین روش ثبت شرکت استفاده کنند. در این مورد بهتر است آنها از مشاوره های کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر استفاده کنند. چرا که این کارشناسان مدت زمان طولانی در این زمینه فعالیت داشته اند و نسبت به مراحل کار آگاهی دارند.
مطابق با مطالبی که در این مقاله بدان پرداخته شد، افراد برای فعالیت قانونی و رسمی در کشور نیاز دارند که شرکتی را به نام خود به ثبت برسانند. ثبت شرکت در بانه یکی از مواردی است که به علت آسان بودن مراحل ثبت آن مورد استقبال بسیاری از سهامداران قرار گرفته است. چنانچه در مورد هرکدام از مراحل ثبت شرکت سوالی دارید می توانید از مشاوره آنلاین ثبت شرکت در مجموعه ثبت شرکت فکر برتر استفاده کنید.
ارتباط با فکر برتر : 02142037000
آدرس:
جردن، بالاتر از اسفندیار پلاک۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
مدیریت و فروش: 02142143
ثبت شرکت در عمان: 09128330765
ثبت شرکت: 09128578441
تغییرات: 09129352517
ثبت برند و نام تجاری: 09129350317
اخذ و تمدید کارت بازرگانی: 09120907459
اخذ کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
ثبت طرح : 09128394102
ثبت اختراع دانش بنیان: 09128579331
آدرس:
جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
ارتباط با فکر برتر : 02142037000