معمولا افرادی که قصد شروع کاری را دارند، برای تبلیغات بیش تر از برند ها استفاده می کنند. برای ثبت برند ها باید مراحل قانونی سپری شود و در هر مرحله هزینه خاصی پرداخت شود. این هزینه ها طبق هزینه ثبت برند در سال 1402 تعیین می شود و بر اساس قانون خاصی انجام می گیرد. برای ثبت برند باید کارشناسان مختلفی برند و یا لوگو شما را تایید کنند و مطمئن شوند که هیچ کسی در هیچ جای ایران اعتراضی بر روی برند شما ندارد تا بتوانید برند خود را به ثبت برسانید. در ادامه مقاله تلاش می کنیم تا مراحل مختلف ثبت برند و هزینه های لازم برای هر مرحله را مورد بررسی قرار دهیم.
صاحبان مشاغل برای ثبت برند خود می توانند به صورت شخصی اقدام کنند و یا این که از روش پیگیری توسط موسسه حقوقی آگاه ثبت استفاده نمایند. تعرفه ثبت برند در سال 1402 شامل موارد مختلفی می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:
برای ارسال برند به اداره ثبت باید این هزینه پرداخت شود که این مبلغ با توجه به حقیقی و یا حقوقی بودن آن متغیر می باشد. مبلغ این مرحله بین ۲۴ تا ۹۰ هزار تومان می باشد.
پس از آن که اظهارنامه شما مورد تایید قرار بگیرد، باید آگهی در روزنامه رسمی کشور به ثبت برسد. پس از انتشار این آگهی باید ۳۰ روز صبر کنید تا اگر اعتراضی بر روی برند شما وجود دارد، اعلام شود. هزینه این مرحله بین ۲۵۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان می باشد.
اگر هیچ گونه اعتراضی بر روی برند شما وجود نداشته باشد، باید برای چاپ آگهی برای نوبت دوم اقدام نمایید. با ثبت این آگهی برند شما برای مدت ۱۰ سال اعتبار پیدا خواهد کرد.
پس از آن که آگهی را برای بار دوم به ثبت رساندید، حال باید هزینه هایی به عنوان دستمزد و حق الثبت را به شرکتی پرداخت کنید که کار های ثبت برند را برای شما انجام داده اند.
در صورتی که برای ثبت برند از وکیل استفاده کرده اید، حال باید هزینه ای را به عنوان دستمزد به ایشان پرداخت کنید. این هزینه با توجه به شرایط پرونده و همچنین حقیقی و یا حقوقی بودن آن تعیین می شود.
به منظور پرداخت تعرفه ثبت برند در سال 1402 باید مراحل مختلفی را سپری کنید که در ادامه با آن بیش تر آشنا خواهیم شد. مهم ترین مراحلی که برای پرداخت این هزینه ها باید پرداخت نمایید عبارتند از:
این هزینه با توجه به تعداد طبقات برند، تعداد کالا و همچنین حقیقی و یا حقوقی بودن برند تعیین می شود. اگر افراد حقوقی قصد ثبت برند برای یک طبقه را دارید، باید ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنند و اگر شخص حقیقی قصد این کار را داشته باشد، باید نصف این مبلغ را پرداخت کنید. افراد حقیقی به ازای هر طبقه اضافی باید ۱۲ هزار تومان پرداخت کند و این مبلغ برای افراد حقوقی ۲۵ هزار تومان می باشد.
اداره مالکیت کارشناسانی را برای بررسی این برند ها در نظر گرفته اند تا در صورت تایید، بتوان برند ها را در روزنامه رسمی آگهی کرد. مواردی که در قیمت ثبت برند برای درج آگهی تاثیر گذار باشد عبارتند از:
بعد از گذشت یک ماه از ثبت آگهی باید به وبسایت وارد شده و هزینه مورد نظر را پرداخت نمایید. تعیین هزینه ها در این مرحله بر اساس تعداد کالا و میزان طبقات انجام می شود. در حالت کلی و طبق تعرفه ثبت برند در سال 1402 افراد حقیقی در این مرحله و به ازای هر طبقه باید ۱۵۰ هزار تومان و افراد حقوقی باید ۳۰۰ هزار تومان پرداخت نمایند. به ازای هر طبقه اضافی اشخاص حقیقی باید ۱۲ هزار تومان پرداخت کنند و افراد حقوقی باید ۲۴ هزار تومان بپردازند.
در گام آخر شما باید برای بار دوم آگهی را در روزنامه به ثبت برسانید. برای انجام این مرحله نیز شما باید هزینه ای پرداخت کنید این مبلغ بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان می باشد. البته احتمالا باید هزینه هایی برای تهیه تمبر و تشکیل پرونده نیز پرداخت کنید.
بر اساس تعرفه ثبت برند در سال 1402 هزینه ثبت برند های بین المللی نسبت به برند های داخلی متفاوت می باشند. جهت بررسی اظهارنامه این نوع برند ها افراد حقیقی باید ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند و اشخاص حقوقی نیز باید ۴۰ هزار تومان بپردازند. در ادامه مراحل نیز مبالغ متفاوتی پرداخت کنند که این مبالغ بر اساس فاکتور ها و معیار های خاصی تعیین می شود. علاوه بر آن باید دقت داشته باشید که ثبت لوگو نیز دقیقا به مراحل و هزینه هایی مانند ثبت برند احتیاج دارید.
تنها در شرایطی که لوگو شما رنگی باشد، باید هزینه اضافه ای را پرداخت نمایید. حال اگر به جای ثبت برند بخواهید برای تمدید آن اقدام کنید، هزینه کم تری را باید پرداخت نمایید. برای ثبت برند باید بر اساس تعداد کلمات و همچنین سیاه و سفید بودن و یا رنگی بودن آن ها اقدام کنید. این در حالی است که برای تمدید برند نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه چاپ نمی باشد.
برای ثبت برند خود می توانید به صورت شخصی اقدام کنید و یا این که برای این کار می توانید از شرکت های ثبت برند کمک بگیرید. تعرفه ثبت برند در سال 1402 با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین می شود، معمولا حقیقی و یا حقوقی بودن افراد و همچنین تعداد کالا و میزان طبقات از معیار های مهم این تعرفه ها می باشند. برای این کار باید ابتدا برند شما در اداره مالکیت بررسی شود و پس از تایید اظهارنامه باید برای ثبت آگهی در روزنامه اقدام کنید. اگر شخصی بر روی برند شما اعتراض نگذارد، شما برای بار دوم آگهی را در روزنامه ثبت کرده و برند خود را به طور رسمی به ثبت می رسانید.
این مبلغ به ازای هر طبقه برای افراد حقیقی ۳۰۰ هزار تومان و برای افراد حقوقی ۶۰۰ هزار تومان می باشد. به ازای هر طبقه اضافی باید ۶۵ هزار تومان پرداخت نمایید.
برای تنظیم سند باید ۳۱۰ هزار تومان و برای بارگذاری مدارک مبلغ ۳۸۰ هزار تومان باید پرداخت شود.
این هزینه ها نسبت به سال گذشته حدود ۲۰٪ افزایش یافته است.
انتخاب یک کشور مناسب و ارزان برای ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت مسئلهای است که معمولا سرمایهداران با آن مواجه هستند. امروزه، کشورهای زیادی امکان سرمایه گذاری را برای سرمایهگذاران سایر کشورها فراهم میکنند، اما موضوعی که در این باره مطرح است، مزایایی است که این کشورها برای سرمایهگذاران در نظر میگیرند. ما در این مقاله قصد داریم دربارهی ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.
تعدادی از کشورها با شرایط خوبی که برای سرمایهگذاران فراهم میکنند، مورد پسند بسیاری از سرمایهگذاران ایرانی قرار گرفتهاند. این کشورها عبارتند از:
این کشور جزو ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت محسوب میشود که قسمتی از امور ثبت شرکت آن در اروپا و قسمتي دیگر در آسیا انجام میشود. کشور گرجستان به دلیل قرارگیری در اتحادیهی اروپا و ناتو از جمله کشورهای مناسب آسیایی- اروپایی برای سرمایهگذاری است.
با توجه به توضیحات بالا و مزایایی که در زیر عنوان شدهاند، کشور گرجستان محل مناسبی برای ثبت شرکت محسوب میشود:
ثبت شرکت در این کشور میتواند سریعترین روش را برای اخذ اقامت در اختیار متقاضیان ثبت شرکت قرار دهد. بدین ترتیب، سرمایهگذاران و خانوادهی آنها میتوانند اجازه رفت و آمد و زندگی در تمامی کشورهای اتحادیه شنگن را کسب کنند.
در واقع، متقاضیان با ثبت شرکت در لهستان ابتدا اقامت یک ساله برای خود و خانواده دریافت میکنند. سپس، پس از اثبات فعالیت شرکت میتوانند حق اقامت دائم خود را از دولت لهستان بگیرند. در نهایت، امکان اخذ پاسپورت و حقوق شهروندی نیز برای آنها فراهم میشود.
مهاجرت ایرانیان در طی یک سال اخیر به کشور اسپانیا آمار قابل توجهی را نشان میدهد. این بدان جهت است که دولت اسپانیا سیاستهای جدیدی در راستای توسعهی اقتصادی از طریق جذب مهاجر اتخاذ کرده است. در طی سیاستهای جدید این کشور مهاجرانی که متقاضی ثبت شرکت در اسپانیا باشند، میتوانند از تسهیلات زیادی برخوردار شوند. برخی از این تسهیلات عبارتند از:
اخیرا این کشور نیز اقدام به ارائه پاسپورت مجارستانی به سرمایهگذارن خارجی کرده است. از طرفی به واسطه خدماتی که به سرمایهگذاران ارائه میدهد، شهرت زیادی دارد. به طور کلی ثبت شرکت در این کشور همراه با مزایای زیادی است که در زیر بدان اشاره شده است:
با توجه به اینکه کشور ترکیه از کشورهای همسایهی ایران محسوب میشود، گزینهی ایدهآلی برای ثبت شرکت محسوب میشود. تنها ایراد ثبت شرکت در این کشور زمانبر بودن آن است که در مقابل ارائه خدمات مختلف دولت ترکیه به سرمایهگذاران قابل چشمپوشی است. در زیر برخی از مزایای ثبت شرکت در این کشور آمده است:
این کشور از جمله کشورهای اروپایی است که قبلا فعالیت زیادی در زمینه ارائه خدمات برای سرمایهگذاری نداشته است. با این وجود، در طی سالهای اخیر دولت اسلواکی با ارائهی خدمات گسترده به سرمایهگذاران آنها را برای ثبت شرکت ترغیب کرده است. سرمایهگذاران با اینکار میتوانند از مزایای زیر بهرهمند شوند:
توجه داشته باشید که ثبت شرکت در برخی از کشورها نظیر ونزوئلا و اسلوونی صفر و بدون هزینه است. با این وجود، به دلیل اوضاع بد اقتصادی این کشورها ثبت شرکت در آنها صرفهی اقتصادی زیادی در پی ندارد. ما در این مقاله قصدداریم کشورهایی را معرفی کنیم که سود زیادی را برای متقاضیان ثبت شرکت فراهم میکنند. این کشورها عبارتند از:
در بین تمامی کشورها انگلستان یکی از کشورهای مهم برای تاسیس یک شرکت جدید به شمار میرود. در این کشور برخی از عوامل باعث میشوند که استارتاپهای جدید به درآمد زیادی دست یابند. برخی از این عوامل عبارتند از:
علاوه بر آن، در کشور انگلستان سازمانهای بسیاری نیز وجود دارند که از استارتاپهای جدید حمایت میکنند. در واقع شرایطی از قبیل شرایط زیر انگلستان را به ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت تبدیل کرده است:
⇐ مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلستان
این کشور جزو برترین کشورهای استارتاپی محسوب میشود که سیستم مالیاتی سادهی آن برای تشکیل و ثبت شرکت زبانزد عام و خاص شده است. این سیستم مالیاتی خوب باعث میشود نرخهای مالیاتی کمتری برای متقاضیان ثبت شرکت تعلق
بگیرد. در نتیجه کسب و کارهای مختلف میتوانند با صرف هزینههای کمتر از سود و بازده سرمایهی خود در جهت توسعهی کسب و کار استفاده کنند. علاوه بر آن، در کشور سنگاپور روشهای آسانی برای راهاندازی کسب و کار با هزینهی کمتر وجود دارد. همچنین، برای ثبت شرکت در این کشور نیازی نیست که حتما تمام سرمایهی خود را در سهام شرکت سرمایهگذاری کنید.
اقتصاد این کشور بسیار وابسته به مشاغل کوچک و متوسط است و محیط تجاری این کشور شرایط ایدهآلی را برای ثبت شرکت فراهم کرده است. علاوه بر آن کشور امارات متحده عربی با پشتیبانی از کارآفرینان جدید شرایط ویژهای را برای ثبت شرکت فراهم میکند.
یکی دیگر از مزیتهای این کشور را میتوان در عدم دریافت مالیات از متقاضیان ثبت شرکت خلاصه کرد. کشور امارات با ارائه این امکانات فرصتهای سرمایهگذاری و امکانات زیرساختی عالی را در اختیار سرمایهگذاران قرار داده است.
⇐ مهاجرت از طریق ثبت شرکت به امارات متحده عربی
با توجه به شرایطی که کشور هلند در زمینه تجارت در اختیار متقاضیان قرار داده است، به عنوان دروازه ورود به اروپا شناخته میشود. علاوه بر آن، به دلیل نرخ تولید ناخالص داخلی بالا و توزیع برابر درآمد در این کشور ثبت شرکت کار بسیار سهل و آسانی است. دقت کنید که نرخ تولید ناخالص داخلی نشاندهندهی ظرفیت مخارج بالای مردم در این کشور است. توزیع برابر درآمد هم مشخص میکند که تمامی مردم کشور پولی برای خرج کردن دارند.
بعلاوه، در کشور هلند هزینهی حمل و نقل بسیار پایین است و همچنین نیروی کار تحصیل کرده و کارگر زیادی در دسترس متقاضیان ثبت شرکت قرار دارد. یک مزیت دیگر نیز که کشور هلند در اختیار متقاضیان قرار میدهد، ایجاد فرصت برای جهانی شدن کسب و کار شما به علت کارآمد بودن جامعهی بین المللی این کشور است. همین مزیتها سبب شده است که کشور هلند به عنوان ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت شناخته شود.
متقاضیان ثبت شرکت میتوانند در نیوزلند با صرف کمترین زمان شرکت خود را تاسیس کنند. از مزیتهای ثبت شرکت در این کشور میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
مشاوره تلفنی و آنلاین ثبت شرکت
توجه داشته باشید که ثبت شرکت در برخی از کشورهای دنیا هزینهی چندانی ندارد. با این وجود، آغاز یک فعالیت تجاری به طور قطع دارای شرایطی پیچیدهای است که بدون صرف هزینه میسر نمیشود. شرایط برخی از کشورها برای ثبت شرکت داشتن سرمایهی اولیه و افتتاح حساب در کشور مقصد برای واریز مبلغی متناسب با قوانین تجاری کشور مقصد است. در مقابل برخی کشورها نیز به متقاضیان ثبت شرکت اجازه میدهند تا بدون سرمایهی اولیه شرکت خود را ثبت کنند.
با وجود تمامی مواردی که شرح آن گذشت، ثبت یک بنگاه تجاری در هر کشوری باید برای اهداف بلند مدت انجام شود. در غیر این صورت میتواند باعث هدر رفت هزینه و زمان یک تاجر یا صاحب کسب و کار شود. بنابراین، تنها نباید ارزان بودن هزینهی ثبت شرکت در کشورهای خارجی را مد نظر قرار داد.
توجه داشته باشید که در کشور ترکیه راهاندازی هر کسب و کاری از قبیل خیاطی، آرایشگری و... نیاز به ثبت شرکت دارد. به همین دلیل انواع شرکتهای مختلف برای ثبت در این کشور وجود دارند که در ادامه به شرح آنها میپردازیم:
آن دسته از شرکتهایی که نیاز به استخدام شخص دیگری ندارند و به اصطلاح قائم به فرد هستند، جزو شرکتهای شخصی به شمار میروند. این شرکتها برای کسبه مناسبند و مزیت خاصی ندارند. بدین ترتیب شما با ثبت شرکت شخصی اجازه کار و دریافت اقامت را ندارید.
شرکتهای شخصی در ترکیه میتوانند توسط افراد حقیقی به ثبت برسند. در حالت عادی شرکتهای شخصی حق ثبت در اتاق تجارت استانبول و دریافت اساسنامه را ندارند. در این نوع شرکت متقاضیان یک کد مالیاتی تجاری دریافت میکنند تا مالیات خود را بپردازند.
این نوع شرکتها که شامل شرکتهای عام و خاص هستند، از تعدادی سهامدار تشکیل میشوند. توجه داشته باشید که در این شرکتها با توجه به تعداد سهامداران عام و خاص بودن شرکت مشخص میشود. به طور کلی شرکتهای سهامی برای تاسیس نیاز به ۵ شخص حقیقی و حقوقی دارند.
در کشور ترکیه برای هر موضوع دلخواه میتوانید اقدام به ثبت شرکت سهامی کنید. تنها نکتهای که در مورد این شرکت وجود دارد این است که باید ۲۵ درصد از سرمایه شرکت شما در بانک بلوکه شود تا بتوانید نسبت به ثبت این شرکتها اقدام کنید.
متقاضیان این شرکتها به طور معمول نیاز به حداقل یک و حداکثر ۵۰ شریک برای ثبت شرکت دارند. در این مورد تعداد شرکا و گسترهی فعالیت شرکت ثبت شده میتواند بیشتر از یک مورد باشد. علاوه بر آن، هرگونه نقل و انتقال شرکت نیز نیاز به ثبت در دفاتر رسمی دارند.
این شرکتها برخلاف شرکتهای سهامی نیاز به بلوکه کردن حساب ندارند. علاوه بر آن، سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این شرکت اندکی پایین است.
ایرانیان قادرند شرکتهای خود را در مناطق آزاد ترکیه به ثبت رسانند. بدین منظور ارائه مدارک زیر الزامی است:
شایان ذکر است که هزینهی ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه نسبت به مکانهای دیگر بسیار بالاست. برای ثبت شرکت در این مناطق باید یکی از موضوعات زیر را مد نظر قرار دهید:
دقت کنید ثبت شرکت در ترکیه دارای مراحلی است که میتوان آن را در ۳ تا ۱۰ روز کاری انجام داد. در زیر مراحل ثبت شرکت در این کشور به اختصار ذکر شده است:
در آمریکای جنوبی کشوری به نام سورینام از جمله کشورهای محبوب برای شروع تجارت به شمار میرود. چرا که حداقل میزان مالیات در این کشور معادل یک درصد از درآمد ماهیانه شرکت است. علاوه بر کشور سورینام کشوری به نام اکوادور نیز به دلیل پایین بودن نرخ مالیات شرایط خوبی را برای ثبت شرکت فراهم آورده است.
علاوه بر آن، کشور ونزوئلا نیز شرایط مناسبی برای جذب سرمایهگذاران خارجی دارد و ثبت شرکت در آن صرفهی اقتصادی زیادی برای سرمایهگذاران به همراه دارد. متقاضیان میتوانند در این کشور بسیاری از کارهای خود را از قبیل رزرو نام شرکت، ثبت نام، اعلام موجودیت در روزنامه محلی و سایر تشریفات خود را با کمتر از یک دلار انجام دهند.بنابراین، این کشور ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت به شمار میرود که مزایای زیادی را پیش روی شما قرار میدهد.
در ونزوئلا میزان درآمد ماهانهی افراد به ۱۲۳۲ دلار میرسد که بسیار مناسب است. تنها ایرادی که میتوان برای این کشور در نظر گرفت، تحریمهای بینالمللی و عدم ارتباط با تجارت جهانی است. از سایر کشورهای آمریکای جنوبی که مالیات کمتری دارند، میتوان به شیلی، کلمبیا، پرو، پاراگوئه، برزیل و آرژانتین اشاره کرد.
افرادی که درآمد متوسطی دارند، به دلیل دستمزدهای بسیار پایین برای شروع کسب و کار در آفریقا با مشکلاتی مواجه هستند. با این وجود کشورهایی نیز در آفریقا وجود دارند که بنا به دلایلی برای ثبت شرکت بسیار مناسبند.
یکی از این کشورها کنگو است که با هزینههای ۱۲۳۲ دلاری در مقابل دستمزد ۴۸ دلاری به عنوان یکی از مقرون به صرفهترین و ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت به شمار میرود. البته، امروزه با توجه به اصلاحات صورت گرفته در آفریقا روند ثبت شرکت ارزانتر و سادهتر است.
ارزان ترین کشور برای تاسیس شرکت در خاورمیانه را کشور امارات متحده عربی به خود اختصاص میدهد و در سایر کشورهای آسیا هزینه ثبت شرکت بسیار بالاست.
در اروپا کشورهایی نظیر بریتانیا، هلند و اسلوونی جزو کشورهای ارزان برای تاسیس شرکت به شمار میروند که در بالا شرح آنها گذشت. در این میان، بریتانیا از جمله کشورهای محبوبی است که عنوان بهترین کشور اروپایی برای استارت آپها را به خود اختصاص داده است.
این کشور بالاترین رتبه را در بین کشورهای هم سطح خود دریافت کرده است. پس از بریتانیا نیز ایرلند از رتبه قابل قبولی برخوردار است. از سایر کشورهای اروپا که جزو کشورهای برتر برای راهاندازی شرکت دستهبندی شدهاند، میتوان موارد ذیل را نام برد:
امروزه، ثبت شرکت در کشورهای خارجی به یکی از منابع درآمد سرمایهگذاران تبدیل شده است. این افراد اغلب به دنبال ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت میگردند تا با صرف کمترین هزینه بتوانند به سود بسیاری دست یابند.
ما در این مقاله از فکر برتر تا حد امکان تلاش کردیم که بهترین کشورها برای راه اندازی شرکت را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که خواندن این مقاله بتواند شما را در زمینه رسیدن به اهدافتان اندکی راهنمایی کند.
ثبت شرکت به فعالیت های اقتصادی رسمیت می بخشد و موجب قانونی شدن تجارت ها می شود. بنابراین برای اطمینان پیدا کردن از ثبت قانونی شرکت ها و اعتبار آن حتماً پیش از بستن قرارداد باید آن را استعلام کرد.
خیلی افراد دغدغه اعتماد به شرکت های بین المللی را دارند. اینکه چگونه به یک شرکت خارجی اعتماد کنند. سایت یا شرکتی که اجناس و کالاهای خود را در معرض خرید قرار داده است چه قدر قادر است اعتماد مشتریان را جلب نماید.
برای اعتماد به شرکت های بین المللی، باید شرکت مربوطه فاکتورهای مختلفی را داشته باشد که هر خریدار یا سرمایه گذار انتظار داشتن آن فاکتورها را از سمت آن شرکت دارد.
بسیاری از افراد برای ثبت شرکت با مشکلات متعددی مواجه میشوند که اصلی ترین آنها انتخاب یک کشور مناسب و ارزان است. ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت، اغلب به عنوان گزینه های مناسبی برای مهاجرت در نظر گرفته می شوند. در واقع، کشورهای زیادی هستند که اقدام به پذیرش مهاجر کرده و از این بابت به رشد اقتصادی خود کمک میکنند. اما، تنها تعداد کمی از آنها مزایای منحصر به فردی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می دهند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.
یکی از پیشتازترین کشورها در اصلاحات اقتصادی، گرجستان است. به دلیل قرارگرفتن گرجستان در هر دو قاره اروپا و آسیا پایتخت این کشور شهر تفلیس یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو محسوب می شود. از آن جا که کشور گرجستان برای توریست های ایرانی خدمات به خصوصی را فراهم نموده، توریست های ایرانی زیادی به این کشور سفر می کنند. در نتیجه این کشور دارای فرصتهای کسب و کار بسیاری است و به همین خاطر متقاضیان زیادی برای ثبت شرکت در این کشور اقدام نموده اند.
خدمات ارزان نسبت به سایر کشورهای اروپایی
پایین بودن میزان مالیات
کم بودن حقوق نیروی کار
راحت بودن مراحل ثبت شرکت در گرجستان
اعطای پاسپورت گرجی و امکان سفر به بیش از 100 کشور جهان بدون ویزا
از جمله مکان های بسیار مناسب برای ثبت کردن شرکت در اروپا، مجارستان است. ثبت شرکت در مجارستان، یکی از پرمتقاضی ترین راه های مهاجرت گردیده است. مجارستان یک منطقه امن مالیاتی محسوب می شود. همچنین می تواند قلمرویی عالی برای ثبت یک هلدینگ باشد. با انجام این کار، علاوه بر ایجاد یک تجارت مفید برای خود و دیگران، می توانید اقامت دائم این کشور را نیز برای خود و خانوادتان بگیرید.
مالکیت 100% بدون نیاز به شریک محلی
تاسیس سریع و آسان شرکت
نرخ پایین مالیات بر شرکت
سرمایه اولیه کم که نیاز به سپرده گذاری هم ندارد.
چنانچه قصد ورود به دنیای تجارت بین المللی را دارید، کشور اسپانیا به دلیل شرایط مناسبی که برای سرمایه گذاران خارجی جهت ثبت ایجاد نموده است؛ گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.
سالانه افراد زیادی برای ثبت کردن شرکت های تجاری و غیرتجاری به این کشور مهاجرت می کنند زیرا از حمایت عالی دولت اسپانیا بهره مند می شوند و همچنین نیاز زیادی به پرداخت هزینه های هنگفت برای ثبت کردن شرکت در اسپانیا ندارند.
اقتصاد سرمایه گذاری مختلط اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان، پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است.
دسترسی آزاد به بازارهای اروپایی
عدم نیاز به سرمایه زیاد برای ثبت شرکت
بهره مند شدن از تسهیلات دولت اسپانیا
دریافت ویزای شینگن
قوانین گمرکی و تجاری آزاد
ترکیه به عنوان کشور همسایه گزینه ایده آلی برای ثبت شرکت است. البته، روند ثبت شرکت در این کشور کمی زمان بر است؛ اما به لطف ارائه خدمات مختلف از سوی دولت ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور به گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاران ایرانی تبدیل شده است.
امکان اخذ اقامت دائم پس از 5 سال
اخذ پاسپورت ترکیه و امکان سفر به بیش از 130 کشور دنیا
وجود ایرانی های زیاد
وجود نیروی کار فراوان
امکان ثبت شرکت با هزینه ای کم
یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت ثبت شرکت و اخذ اقامت اروپا، کشور لهستان است که متقاضیان می توانند با تاسیس شرکت در لهستان حق اقامت لهستان را اخذ نمایند. ثبت شرکت در لهستان یکی از بهترین و سریع ترین روش های اخذ اقامت این کشور است که به اعضای خانواده متقاضی نیز این امکان را می دهد که اقامت این کشور را داشته باشند.
امکان افتتاح حساب بانکی در لهستان
امکان کار و تحصیل برای اعضای خانواده در لهستان و کل اروپا
امکان تردد و اقامت در سایر کشورهای اروپایی و عضو شنگن
امکان بیزینس و افتتاح حساب بانکی در کلیه کشورهای اروپایی
عدم نیاز به حضور دائم فیزیکی در این کشور
امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت لهستان
استانداردها و نیازهای اقتصادی و اجتماعی کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. هر کشوری بنا بر شرایط ویژه خود، قوانینی را برای تاسیس شرکت در مرزهای خود وضع کرده است. در نتیجه، برای ثبت شرکت در خارج از ایران، شما باید با توجه به شرایط و مزایای مد نظرتان، کشور مقصد را انتخاب نمایید.
به طور مثال، در برخی از نقاط جهان، شما با ثبت شرکت در کشور خارجی، شرایط گرفتن اقامت آن کشور را برای خود و خانواده تان تسهیل خواهید کرد. این نوع امتیاز در واقع زیرشاخه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری محسوب می شود. در برخی کشورها نیز قوانین متفاوت مالیاتی برای ثبت شرکت وضع شده است. در این کشورها برخی کسب و کارهای مشخص ممکن است معاف از مالیات باشند و یا مشمول قوانین مالیاتی سهل گیرانه تری گردند. مالیاتی که کشورهای مختلف دریافت می کنند بر دو نوع است: ۱. مالیات بر شرکت، ۲. مالیات بر سود شرکت. بنابراین، پیش از تاسیس شرکت در خارج از کشور باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.
همچنین با ثبت شرکت در خارج از کشور ممکن است بتوانید از طرح های مشوق صادرات در ایران بهره مند شوید. در برخی موارد امکان دارد کشور مقصد مورد نظر شما برای واردات اجناس به خصوصی طرح های حمایتی داشته باشد که شما با تاسیس شرکت در آن کشور واجد شرایط استفاده از این نوع برنامه ها شوید. در مورد برخی محصولات نیز با ثبت شرکت در کشور خارجی و صادرات آن محصول، شما ممکن است از معافیت مالیاتی یا طرح های تشویقی در ایران هم بهره مند گردید.
یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور، امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی است که از طریق آن می توانید با تمام کشورهای دیگر مبادله مالی قانونی داشته باشید. به این ترتیب، واردات و صادرات کالا برای شما ساده تر خواهد بود و مدیریت بهتری بر سرمایه های در گردش خود خواهید داشت.
یکی از شاخص های مهم رشد اقتصادی کشورها، امنیت اقتصادی سرمایه گذاران است. به این معنی که در کشورهای پیشرفته، میزان ریسک سرمایه گذاران کمتر و احتمال بازگشت سرمایه بیشتر خواهد بود. همچنین هرچقدر اقتصاد کشوری پیشروتر باشد، میزان نرخ فساد اقتصادی در آن کشور کمتر است. بنابراین، با ثبت شرکت در خارج از کشور، سرمایه گذار می تواند به امنیت اقتصادی بیشتری دست پیدا کند. در این کشورها میزان نرخ تورم هم بسیار کم است.
در بسیاری از نقاط جهان، قوانین خاصی برای تاسیس شرکت خارجی وضع شده است. بنابراین با ثبت شرکت در کشور خارجی، می توانید برای پروژه های تجاری خود اسپانسرهای بین المللی داشته باشید. طبق این قوانین، علاوه بر سهولت در یافتن سرمایه گذار خارجی، شرکت ثبت شده می تواند از منابع علمی و انسانی کشور مقصد نیز استفاده نماید.
تفاوت ثبت شرکت در ایران و خارج از کشور امری بدیهی است و همچنین روش های مختلفی دارد. اکثر کاربرانی که قصد ثبت شرکت تجاری خود را دارند، به دنبال بهترین و سریع ترین راه برای این امر می گردند. بهترین روش برای ثبت شرکت در کشور ایران یا خارج از ایران، بسته به عوامل و شرایط مختلفی می باشد که یکی از مهم ترین آنها، نحوه انجام آن است. این کار می تواند به صورت شخصی یا توسط یک موسسه حقوقی انجام بگیرد که در هر دو صورت باید به قوانین و شرایطی که برای ثبت شرکت خود در داخل یا خارج ایران، لحاظ شده است.
برای پی بردن به بهترین روش برای ثبت شرکت باید با انواع آن آشنا شوید و بدانید که اگر شما قصد ثبت یک شرکت در حوزه صادرات و واردات را دارید، باید کدام مورد را انتخاب نمایید.
شرکت سهامی عام و خاص
شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی
شرکت نسبی و تضامنی
چهار مورد از معروف ترین انواع شرکت ها هستند که هر کدام مشخصات و ویژگی ها مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال شرکت هایی که با عنوان مسئولیت محدود ثبت می شوند، در زمینه های تجاری فعالیت داشته و با میزان سرمایه ای اندک می توان اقدام به تاسیس آنها کرد.
اگر قصد دارید تا شرکت و کسب و کار خود را ثبت کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که این امکان فراهم است تا خودتان شخصاً برای انجام مراحل ثبت شرکت اقدام کرده و این مراحل را تا انتها ببرید.
نکته بسیار مهم این است که افراد در مواجهه با مراحل ثبت شرکت به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول افرادی که تجربه ثبت کردن یک شرکت را دارند. آن ها می توانند به سرعت گام ها و مراحل ثبت کردن کسب و کار و یا یک شرکت را طی کرده و به صورت قانونی این فرآیندها را انجام دهند.
از سوی دیگر دسته دوم افرادی هستند که تجربه ای در این زمینه ندارند و ممکن است در طول مسیر با چالش های مختلفی مواجه شوند. به همین دلیل اگر در این زمینه تجربه ای ندارید، پیشنهاد ما این است که به سراغ روش های دیگری بروید.
اگر بخواهیم سریع ترین و کاربردی ترین روش برای ثبت شرکت را به شما معرفی کنیم، می توان به روش کمک گرفتن از موسسات حقوقی اشاره کرد.
خوشبختانه امروزه در سراسر کشور موسسات حقوقی بسیار زیادی در زمینه ثبت برند و مشاوره برای ثبت شرکت فعالیت دارند و شما می توانید با کمک گرفتن از این موسسات حقوقی فرایند ثبت شرکت خود را با سرعت بسیار زیادی طی کرده و فعالیت شرکت خود را قانونی کنید.
سرمایه لازم برای ثبت شرکت یک فاکتور ثابت نیست. هزینه ثبت شرکت معمولاً هر سال به روز می شود و یکسان نیست. البته این که شما بتوانید هزینه ثبت و تایید شرکت را پیش از اینکه کار را شروع کنید، تخمین بزنید به نفعتان خواهد بود. عده زیادی هر ساله بدون کسب اطلاعات کافی در این مورد یا مشورت با اشخاص و مجموعه های آگاه، اقدام به ثبت مجموعه و شرکت می کنند که متاسفانه پس از مدتی با مشکلاتی نظیر قوانین مالیاتی، قوانین سهامداری، مدیریت مالی و... مواجه می شوند.
به هرحال قانون نیز شرایط خاصی را برای شرکت ها در نظر می گیرد و در کنار امتیازاتی که برای آن ها در حوزه های مختلف کسب و کار قائل است، محدودیت هایی را نیز وضع می کند که این موضوع می تواند موجب بروز مشکلات حقوقی شود.
همه کسانی که قصد دارند شرکت خود را در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی تاسیس کنند، باید برای شروع این کار یک برآورد هزینه کلی از راه اندازی شرکت داشته باشند. البته پیش از تمامی این موارد، لازم است که دقیقاً بدانند که یک شرکت در تعاریف قانونی، چه حیطه اختیارات و سطح مسئولیتی خواهد داشت.
شرکت های سهامی خاص به مجموعه هایی اطلاق می شود که در آن اشخاص به میزان سرمایه خود مسئولیت خواهند داشت. پس در ثبت شرکت سهامی خاص، سرمایه به سهام تبدیل می گردد. هر شخص نیز بر اساس نرخی که در قانون برای او بر حسب رقمی که به شرکت آورده دارد، در قبال مسئولیت های مدنی و حقوقی پاسخگو خواهد بود.
سرمایه شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد. در صورتی که به عللی سرمایه شرکت تقلیل پیدا کند باید شرکا در ظرف یک سال آن را جبران کنند و در غیر این صورت شرکت را به نوع دیگر از شرکت ها از قبیل با مسئولیت محدود یا تضامنی تبدیل نمایند.
شرکت سهامی عام شرکتی است که موًسسین آن قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تاًمین می کنند. این نوع شرکت کامل ترین نوع شرکت سهامی است و مسلم است برای انجام امور مهم از قبیل استخراج معادن و تجارت با کشورهای خارج و تاسیس کارخانجات و ایجاد سدها و بانک ها تشکیل می شود که سرمایه فردی کفاف آن را نمی دهد.
سرمایه اولیه ثبت شرکت به صورت سهامی عام باید پانصد هزار تومان معادل پنج میلیون ریال باشد. البته شرکت ها باید در حداکثر زمان یک سال سرمایه خود را افزایش دهند تا به مقدار سرمایه اولیه مقرر برسد. اگر در مدت زمان یک ساله فعالیت این شرکت به گونه ای بود که سهام آن تغییر نکرده و افزایش نداشت، باید این شرکت سهامی عام به حوزه فعالیت دیگری تغییر کند که در این صورت قرارهای مالیاتی نیز برای آن مجموعه وضع خواهد شد.
شرکت های با مسئولیت محدود در واقع به مجموعه هایی اطلاق می شود که دو یا چند نفر به منظور انجام یک فعالیت تجاری و صنعتی، اقدام به راه اندازی یک شرکت می کنند. انتظار می رود که این شرکت مسئولیت زیادی در حیطه فعالیت یا خدماتی که ارائه می دهد نداشته باشد. تمامی تعاریف مسئولیت پذیری این شرکت ها در قانون مدنی شرح داده شده است.
هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حال حاضر یک میلیون ریال اعلام شده است. البته که هر کدام از ارقام ذکر شده در این مقاله، ممکن است در اثر گذر زمان و یا تغییراتی که در سازمان های ثبت به وجود می آید دستخوش تغییر شود.
شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجارتی اسم مخصوصی بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته شده است. حداقل سرمایه در شرکت نسبی محدودیت ندارد و با هر سرمایه ای که در دست دارید می توانید نسبت به ثبت این نوع شرکت اقدام کنید.
شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارائی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت تضامنی نیز هیچ محدودیتی ندارد.
شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندیهای مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان موافق اصولی که در این قانون مصرح است تشکیل میشود. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت تعاونی نیز هیچ محدودیتی ندارد.
شرکت مختلط سهامی شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین یک عدد شریک سهامی و یک یا چند نفرشریک ضامن تشکیل می شود. در قانون تجارت هیچ محدودیتی نسبت به سرمایه برای ثبت شرکت مختلط سهامی وجود ندارد.
شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجارتی تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارائی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه ایست که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. سرمایه برای ثبت شرکت مختلط غیر سهامی نیز در قانون تجارت هیچ محدودیتی ندارد.
مطلبی که از نظر گذراندید، تنها قطره ای از دریای اطلاعات مرتبط با ثبت سند بود. متخصصین این امر در شرکت فکر برتر آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این زمینه می باشند. جهت مشاوره با این گروه حرفه ای میتوانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمائید.
امروزه به دلیل گرایش زیاد مردم به سفرهای هوایی ثبت شرکت آژانس هواپیمایی رونق بسیاری یافته است. درآمد این شرکتها از طریق ارائه تورهای گردشگری، حمل و نقل کالا و بسیاری روش های دیگر تامین میشود. با توجه به استقبال زیاد مردم از سفر و جابجایی کالاهای خود با آژانسهای هواپیمایی ثبت این نوع شرکتها مقرون به صرفه است. در این مقاله اطلاعات زیادی دربارهی این نوع شرکتها در اختیارتان قرار میدهیم.
به طور کلی دو دسته شرکت وجود دارد که فعالیت آنها در زمینهی گردشگری است. این شرکتها عبارتند از:
این دفاتر خدماتی مطابق با آئیننامه نظارت بر فعالیت انواع دفترهای گردشگری و خدمات مسافربری موارد ذیل را شامل میشود:
• دفتر های جهانگردی و سیاحتی که شغل آنها برگزاری تورهایی برای داخل یا خارج از کشور است. این شرکتها با رعایت کامل قوانین سفرهای زیارتی را ثبتنام و و خدمات مربوط به آن را ارائه میدهند.
• دفاتر مسافرتی که فروش بلیط به مسافران را بر عهده دارند و مطابق با قوانین خدمات لازم را در این زمینه ارائه میدهند.
که وظیفه انجام امور مربوط به سفرهای زیارتی در داخل یا خارج از کشور را برعهده دارند. این دفاتر کلیه خدمات را مطابق با قوانین تنظیم میکنند.
برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی یکسری شرایط مورد نیاز است که به شرح زیر میباشند:
• انتخاب شخصی به عنوان مدیر فنی که بر تمامی امور مربوطه تسلط کافی داشته باشد. این شخص باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد و دین اسلام را قبول داشته باشد.
• وجود گواهیهای عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه، دارا بودن کارشناسی رشته فناوری اطلاعات، سابقه کاری حداقل در حدود سه سال الزامی است.
• ارائه آدرس و نام کامل دفتر برای ثبت قانونی و رسمی شرکت الزامی است. علاوه بر آن، باید توجه داشته باشید که دفتر شما دارای متراژی بیشتر از ۴۰ تا ۷۰ متر باشد. همچنین، مکان دفتر شما دارای کاربری تجاری یا اداری باشد.
• دفتر مورد نظر شما بایستی دارای استانداردهای خاصی باشد.
• جهت رعایت قوانین نیاز به ارائه ضمانتی بیش از ۵۰ میلیون تومان است. این مبلغ مطابق با شاخص های تورم ممکن است تغییر کند.
• مبلغ ضمانت شما در صورت عدم رعایت تعهدات خود توسط مرجع قانونی میتواند تغییر کند.
• انتخاب نام مناسب برای آژانس متناسب با فعالیت خود از ضروریات است. در این رابطه انتخاب نام غیر فارسی غیر قانونی است.
این هزینه شامل تمامی هزینههای است که جهت انجام کارهای ثبتی خود باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هزینههای پرداختی برای اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی جزو این هزینهها نیست. در واقع، هزینه ثبت شرکت آژانس هواپیمایی با هزینه تاسیس شرکتهای دیگر چندان تفاوتی ندارد.
با این وجود، چنانچه شرکت خود را به صورت آنلاین ثبت کنید، قادر خواهید بود تمامی مزیتهای ثبت شرکت آنلاین نظیر شرکت در مناقصات و مزایدهها بهره کافی ببرید. سامانه ثبت شرکت آنلاین در رابطه با موضوعات مختلف در میان تمامی موسسات و مراکز کمترین هزینه ثبت شرکت را در اختیار متقاضیان قرار میدهد. علاوه بر آن، با توجه به آنلاین بودن ثبت شرکت شما میتوانید در زمان و هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب و تشکیل پرونده صرفهجویی قابل توجهی داشته باشید.
توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی شما ابتدا باید نوع آژانس خود را مشخص کنید. در زیر جهت مشاوره ثبت شرکت، انواع آژانسهای هواپیمایی معرفی شدهاند:
آژانس بند الف: این نوع آژانس نوعی دفتر خدمات مسافرتی است که در زمینه های مختلفی از قبیل تنظیم برنامههای مسافرتی، فروش بلیط مسافرت، ذخیره مکان و هر نوع اقدام دیگر که مربوط به خدمات ترابری مسافر چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم، با رعایت قوانین و مقررات راه و ترابری فعالیت میکند.
آژانس بند ب: نوعی دفتر خدمات سیاحتی- جهانگردی است که در زمینههای مختلفی از قبیل زمینههای زیر فعالیت دارد: اخذ ویزا، تنظیم و انجام مسافرتهای گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی. توجه داشته باشید که تمامی این اقدامات باید مطابق با قوانین و مقررات ایرانگردی و جهانگردی باشد.
آژانس بند پ: زمینه فعالیت این دفتر خدمات زیارتی به شرح زیر میباشد: ثبت نام، تنظیم، انجام مسافرتهای زیارتی به داخل و خارج از کشور، ذخیره مکان و هرگونه خدمات زیارتی با رعایت قوانین و مقررات حج و زیارت.
توجه به این نکته ضروری است که اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد تاسیس آژانس بند الف را دارند، مطابق با ماده یک آیین نامه نیاز دارند حتماً مجوز مربوطه را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند. در رابطه با تاسیس آژانسهای بند ب و پ دریافت مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق با ماده یک آیین نامه الزامی است. در غیر این صورت در صورت عدم اخذ مجوزهای لازم نیروی انتظامی میتواند با معرفی مرجع مربوط از فعالیت این آژانسها ممانعت به عمل آورد و محاکمان را به محاکم دادگستری معرفی کند.
به علاوه، مطابق با یک تبصره یک شخص حقیقی و حقوقی این توانایی را دارد که تمامی مجوزهای موضوع ماده را دریافت کند.
ثبت شرکت به صورت قانونی و برخورداری از مزایای آن نیازمند ارائه مدارک کامل است. شما میتوانید برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی خود از این شرکت را به دو نوع مختلف شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص به ثبت برسانید. برای این کار لازم است تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت را ارائه و شرایط لازم برای آن را داشته باشید. در زیر مدارک لازم برای ثبت شرکت آمده است:
مدارک لازم برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی به صورت سهامی خاص: در صورتی که قصد داشته باشید شرکت هواپیمایی خود را به صورت شرکت سهامی خاص ثبت کنید، نیاز به مدارک ذیل دارید:
• دو برگ امضا شده از اظهارنامه شرکت
• دو نسخه امضا شده از اساسنامه شرکا
• کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی برای تمامی سهامداران و بازرسان شرکت
• اصل مجوز صادره از مراجع ذیصلاح
• دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
• اصل وکالتنامه وکیل دادگستری
• اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس و سپردهگذاری حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت در حساب مذکور
• تعهدنامه کلیه اعضا هیئت مدیره و بازرسان شرکت مبنی بر نداشتن سوءپیشینه کیفری و نداشتن محدودیتهای قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسان شرکت
مدارک لازم برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی به صورت مسئولیت محدود: در این صورت مدارک ارائه شده باید به شرح زیر باشد:
• دو برگ امضا شده از تقاضانامه شرکت
• دو برگ امضا شده از شرکت نامه
• دو نسخه امضا شده از اساسنامه شرکت
• کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی شریکان
• اصل مجوز صادره از مراجع ذیصلاح
• دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسه شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
• اصل وکالتنامه وکیل دادگستری
• تعهد نامه کلی اعضای هیئت مدیره مبتنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیتهای قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و قبول سمت در هیئت مدیره شرکت
چنانچه قصد تاسیس این نوع از شرکتها را دارید، بهتر است اندکی با مزایای ثبت آن آشنایی پیدا کنید. در زیر به شرح تعدادی از مزیتهای شرکتهای مزبور میپردازیم:
• با ثبت شرکت قانونی اعتماد مشتریان جهت استفاده از خدمات شما افزایش مییابد.
• امکان شرکت در مناقصهها و مزایدههای دولتی و سازمانی برای شما فراهم میشود که در صورت برنده شدن در آنها سود و درآمد بالایی کسب میکنید.
• ارزش دارایی شما افزایش مییابد و در این صورت پس از مدنی حتی در صورت عدم فعالیت میتوانید با فروش شرکت خود به غیر به درآمد بالایی برسید.
• امکان استفاده از امتیازات دولتی شامل وامهای اعطاشده به شرکتها برای شما فراهم میشود. توجه داشته باشید که چنانچه نیازبه گسترش شرکت خود دارید و میخواهید نمایندگیهایی را درسایر شهرها و استانها دایر کنید، باید حتما شرکت
خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید.
ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود بهترین روش برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی است. به همین دلیل، ما در این مقاله مراحل ثبت این شرکت را برایتان شرح میدهیم:
تهیه اساسنامه: هر شرکتی برای تاسیس نیاز به اساسنامهای دارد که توسط تمامی شرکاء تایید شده باشد. این اساسنامه پس از تایید به سازمان هواپیمایی کشور فرستاده میشود. در نهایت این اساسنامه بررسی و مطابق با آن مجوزی صادر میشود. توجه داشته باشید که باید در صورت اعمال هرگونه تغییر در اساسنامه باید سریعا آن را به سازمان هواپیمایی گزارش کنید. این تغییر میتواند تغییر در خود اساسنامه، شرایط مدیریتی شرکت و... باشد.
تعیین شرکا: برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی نیاز دارید که حداقل دو شریک برای خود انتخاب کنید. تعداد شریکان میزان حداکثری ندارد.
مشخص کردن میزان حداقل سرمایه شرکت: در شرکتهای با مسئولیت محدود تعهد مدیرعامل برای مبلغ ذکر شده جهت انجام امور ثبتی شرکت کافی است. با این وجود، میزان حداقل سرمایه شرکت باید در اساسنامه قید شود و شرکا باید آن را تایید کنند. مسئولیت هرکدام از این شرکا متناسب با سرمایهای تعیین میشود که در شرکت دارند. این شرکا در سود و زیان شرکت نیز سهیم هستند.
تعیین نام آژانس هواپیمایی: انتخاب نام برای آژانس امری ضروری است و در این هنگام باید عبارت آژانس هواپیمایی را برای مشخص شدن نوع فعالیت قید کنید. از طرفی، نام انتخابی شما باید سه سیلابی بوده و معنای کاملی داشته باشد. در نهایت تمامی شرکاء باید این نام را تایید کنند. برای اینکار بهتر است ۵ نام را انتخاب کنید تا بررسی شده د در نهایت یکی از آنها انتخاب شود. در صورت عدم تایید نام انتخابی شما باید نامهای دیگری را امتحان کنید. این نام علاوه بر اداره ثبت توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز باید تایید شود.
نهایی کردن مدارک شرکت: برای این کار شما باید قبل از ثبت شرکت مدارکی از قبیل اساسنامه، اظهارنامه، تقاضانامه و... را آماده کرده باشید.
برای ثبت شرکت یا موسسه، مجموعهای از افراد میتوانند اقدام کنند که در جهت انجام فعالیتی خاص با یکدیگر همکاری دارند. در اینجا انتخاب نوع شرکت برای نیل به اهداف زیر بسیار ضروری است: ضرورت جمع کردن سرمایه زیاد، تخصصهای گوناگون، استفاده از مزایای بیمه و یازنششتگی، افتتاح حساب بانکی تجاری، بهرهمندی از وام و منابع مالی، امکان شرکت در مناقصات و مزایده و قراردادهای دولتی و...
باید توجه داشت که در ثبت شرکت دوستانه و خانوادگی شرکتهای با مسئولیت محدود جزو بهترین گزینهها محسوب میشوند. این شرکتها در اصل بین افرادی با روابط مالی مشترک شکل میگیرند.
مطابق با ماده ۹۴ قانون تجارت، شرکتهای با مسئولیت محدود اینگونه تعریف میشوند: شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل میشود و هرکدام از شرکاء بدون تقسیم سرمایه به سهام یا قطعا سهام تنها تا میزان سرمایه خود مسئول ادای قرضها و تعهدات شرکت هستند.
شرکتهای با مسئولیت محدود به طور کلی دارای مشخصات ذیل میباشند:
• تعداد شرکا در این شرکتها محدود و در حدود دو یا چند نفر است.
• قانون تجارت درباره میزان سرمایه شرکت با مسئولیت محدود مبلغی تعیین نکرده است. با این وجود، به صورت عرفی میزان سرمایه لازم را یک میلیون ریال اعلام کردهاند.
• شرکا در برابر قرضها و تعهدات شرکت به میزان سرمایه پرداختی و نه بیشتر سهیم هستند.
• در این نوع شرکتها تقسیم سرمایه به سهام وجود ندارد. بلکه هرکدام از شرکاء در حد توان خود در شرکت سرمایهگذاری میکنند و در آن سهیم میشوند.
• در شرکتهای با مسئولیت محدود همانند سایر شرکتها رضایت شرکاء بدون اکراه و اشتباه برای قید در قرارداد تشکیل شرکت الزامی است.
• این نوع شرکتها منحصرا برای امور تجاری تشکیل میشود. شرکای شرکت نیز ممکن است تاجر، غیرتاجر، صغیر و یا محجور باشند.
• به صورت قانونی تنظیم اساسنامه در ثبت شرکت با مسئولیت محدود چندان ضروریتی ندارد. با این وجود، تنظیم شرکتنامه رسمی از الزامات ثبت چنین شرکتی است. این شرکتنامه باید توسط شرکاء یا نماینده آنها امضا شود.
• تشکیل شرکت با مسئولیت محدود رابطه مستقیمی با تسلیم تمام سرمایه نقدی تادیه و سهمالشرکه غیرنقدی دارد.
پس از ثبت شرکت آژانس هواپیمایی شما ممکن است نیاز به ثبت تغییرات شرکت داشته باشید. برخی از این تغییرات به شرح زیر میباشند:
افزایش سرمایه: در این نوع شرکتها برخی تغییرات نظیر افزایش فعالیت و ابعاد فعالیتی یا هر دلیل دیگری نیاز به افزایش سرمایه دارد. این موضوع پس از تایید مجمع عمومی فوقالعاده و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشور در اداره کل ثبت شرکتها به مرحله انجام میرسد. به این صورت که با اضافه شدن مبلغ اسمی سهام یا سهم الشرکه یا افزودن شریک جدید افزایش سرمایه انجام میشود.
کاهش سرمایه: آژانس هواپیمایی گاهی به دلایل مختلفی نظیر شرایط بد اقتصادی کشور، عدم توانایی شرکا در تادیه سهام یا هر دلیل دیگر نیاز به کاهش سرمایه پیدا میکنند. این کاهش سرمایه در صورت تایید مجمع عمومی فوقالعاده و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشور با کاهش مبلغ اسمی سهام یا خروج هریک از شرکا به مرحله انجام میرسد.
نقل و انتقال سهام یا سهمالشرکه: این نقل و انتقال در آژانسهای هواپیمایی با تصویب مجمع عمومی فوقالعاده انجام میشود. البته، در صورت تضامنی بودن شرکت یا انتخاب آن از نوع شرکت با مسئولیت محدود جلب رضایت تمامی شرکا برای انتقال سهمالشرکه الزامی است. علاوه بر آن، در صورت ورود یک شریک جدید به شرکت با دریافت سهام و سهمالشرکه جدید و در صورت انتخاب او به عنوان مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشور نیز باید انتقال سهمالشرکه را تایید کند.
تغییر آدرس آژانس هواپیمایی: تمامی شرکتهای آژانس هواپیمایی در هنگام ثبت شرکت باید آدرس و محل دقیق شرکت را برای دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی تعیین کنند. چنانچه نیاز به تغییر آدرس شرکت داشته باشید این عمل باید علاوه بر تایید سازمان هواپیمایی به تایید اداره شرکتها نیز برسد و هماهنگیهای لازم با آنها انجام شود.
انحلال آژانس هواپیمایی: گاهی اوقات حکم دادگاه یا نارضایتی شرکا از شرکت و تایید مجمع عمومی فوقالعاده باعث انحلال آن میشود. در این صورت شرکا میتوانند پس از تعیین تکلیف تمامی داراییها و بدهیها داراییهای باقیمانده را بین خود تقسیم کنند.
تغییر اعضا هیئت مدیره: تعیین نفرات هیئت مدیره آژانس به هنگام تاسیس بر عهده مجمع عمومی موسسین و مجمع عمومی فوقالعاده است. در صورت سهامی بودن این شرکتها تعداد نفرات باید هر دو سال یکبار مجددا تعیین شوند. در غیر این صورت نیز تغییر نفرات در زمانهای معینی انجام میشود. برای اینکار شما نیازی به تایید سازمان هواپیمایی کشور ندارید. با این وجود، چنانچه نیاز به تغییر مدیر عامل شرکت داشته باشید، مدیر عامل جدید باید از قبل توسط سازمان هواپیمایی کشور تایید شده باشد.
انتخاب یا تعیین بازرس: انتخاب نفراتی جهت بازررسی شرکت در هنگام ثبت شرکت آژانس هواپیمایی از ضروریات است. علاوه بر آن، تجدید یا ابقای این بازرسان سالانه باید انجام شود. این بازرس برای دو نوع آژانس هواپیمایی با مسئولیت محدود و تضامنی باید از میان افراد ناشناس انتخاب گردد.
امروزه با توجه به افزایش نیاز مردم به گردشگری نیاز آنها به استفاده از خدمات شرکت آژانس هواپیمایی نیز افزایش یافته است. بنابراین، این فرصتی بسیار عالی برای سرمایهداران است که با ارائه خدمات به گردشگران به درآمد بالایی دست یابند. همانطور که در این مقاله اشاره شد ثبت این شرکتها نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح دارد. پس از کسب این مجوز شما قادر خواهی بود فعالیت خود را آغاز و از این طریق به درآمد زیادی دست یابید.
مهاجرت به کشورهای دیگر یکی از راه های رشد و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای هر فرد محسوب می شود. هنگامی که افراد مهاجر، وارد کشور مقصد می گردند، برای بهره مندی از برخی خدمات اجتماعی و اداری، باید اقدام به دریافت مدارک و اسنادی نمایند. در ایران نیز مهاجرین و اتباع سایر کشورها، مستثنی از این مساله نبوده و برای اینکه بتوانند به انجام برخی فعالیت ها پرداخته و از برخی امکانات استفاده کنند، باید مدارک قانونی را دریافت نمایند. یکی از این مدارک، کد فراگیر اتباع خارجی یا شماره اختصاصی اتباع بوده که نحوه ثبت نام و دریافت مخصوص به خود را داشته و بدون اخذ آن، امکان استفاده از برخی خدمات و امکانات وجود نخواهد داشت.
از این رو در این مقاله قصد داریم درباره نحوه ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی صحبت کنیم. ابتدا خواهیم گفت که کد فراگیر اتباع خارجی چیست و نحوه دریافت آن، ثبت نام، استعلام و پیگیری پس از درخواست، کاربرد کد فراگیر در ثبت شرکت، مدارک و کلیات ثبت شرکت در ایران را توضیح دهیم.
کد فراگیر کدی اختصاصی است که به منظور انجام برخی امور توسط اتباع خارجی اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی در ایران، برای ایشان در نظر گرفته می شود و پس از اخذ این کد، اتباع خارجی می توانند به سهولت و به صورت کاملاً قانونی به انجام امور اقتصادی خود در ایران بپردازند.
کد فراگیر اتباع خارجی در واقع شماره اختصاصی و انحصاری مربوط به اشخاص خارجی است که هم برای اشخاص حقیقی قابل دریافت است و هم برای اشخاص حقوقی (شرکت های خارجی) و همچنین کاربرد و اعتبار آن منحصر به کشورمان است و در خارج از کشور کارایی و کاربردی ندارد.
اخذ کد فراگیر برای اتباع خارجی دارای اهمیتی به اندازه کد ملی برای افراد ایرانی است، درصورتی یک فرد ایرانی کد ملی نداشته باشد قادر به انجام هیچ کار اداری و دولتی نیست. کد فراگیر اتباع خارجی هم به مانند کد ملی برای ایرانیان برای اتباع خارجی بسیار مهم است، زیرا اتباع خارجی تنها درصورتی دارای ارزش و اعتبار نزد دولت و ادارات هستند، که کد فراگیر مخصوص به خود را داشته باشند. در ادامه به برخی از مزایای داشتن کد فراگیر اشاره کرده ایم که دانستن آنها برای شما ضروری است:
اگر از اتباع خارجی هستید و قصد دارید که اقدام به تاسیس یک موسسه و یا شرکت در ایران کنید، یکی از اقدامات لازم در ثبت شرکت دریافت کد فراگیر اتباع خارجی است.
به زبان ساده تر شما تنها درصورتی می توانید در خاک ایران اقدام به ثبت شرکت و یا موسسه به نام خود کنید، که کد فراگیر اتباع خارجی مخصوص به خود را داشته باشید.
اگر قصد ثبت شرکت در ایران را ندارید و فقط می خواهید در یک شرکت و یا موسسه شروع به کار کنید باز هم به کد فراگیر نیاز دارید.
شاید شما دارای یک فرصت عالی برای کار کردن در یک شرکت و یا موسسه معتبر در ایران هستید، اما باید بدانید فقط زمانی می توانید از این فرصت استفاده کنید که اقدام به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی کنید.
ثبت نمایندگی شرکت های خارجی در ایران نیز نیاز به داشتن کد فراگیر دارد. در نتیجه اگر قصد و برنامه ای برای ثبت نمایندگی یک شرکت خارجی در ایران را دارید و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت را دارا هستید، بهتر است هرچه زودتر به فکر دریافت کد فراگیر اتباع خارجی باشید.
اگر می خواهید اقدام به دریافت وام از بانک های ایران کنید و یا قصد افتتاح حساب بانکی به نام خود را دارید، در هر دو مورد شما باید از قبل کد فراگیر مخصوص به خود را دریافت کرده باشید.
نه فقط برای دریافت وام و یا افتتاح حساب بانکی، بلکه شما برای انجام کلیه امور بانکی و همچنین ثبت شرکت برای گرفتن وام نیاز دارید که تا کد فراگیر اتباع خارجی مختص به خود را داشته باشید.
شما نه تنها برای انجام تمامی امور بانکی خود نیاز به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی دارید، بلکه حتی برای انجام تمامی امور اداری خود در ایران باید کد فراگیر داشته باشید.
به بیان دیگر شما تنها درصورتی که کد فراگیر مختص به خود را داشته باشید، از نظر ادارات دولتی دارای اعتبار خواهید بود و می توانید کارهای اداری خود را انجام دهید.
اتباع خارجی در ایران می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی در ایران استفاده کنند، اما تنها در صورتی که کد فراگیر مخصوص به خود را داشته باشند.
کد فراگیر برای اتباع خارجی درست به مانند کد ملی برای ایرانیهاست پس اتباع خارجی هم فقط درصورت دریافت کد فراگیر اتباع خارجی می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.
یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که برای انجام آن، نیاز به اخذ کد فراگیر است، تجارت و به نوعی صادرات و واردات کالا است.
اتباع خارجی در ایران برای انجام تجارت و صادرات و واردات کالا هیچ محدودیتی ندارند، البته تنها درصورتی می توانند تبدیل به تاجرانی موفق در ایران شوند که کد فراگیر مخصوص به خود را داشته باشند.
یکی از دغدغه های بسیاری از اتباع خارجی، نحوه و چگونگی اخذ اقامت ایران است. برای گرفتن اقامت ایران در اولین مرحله نیاز به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی است. علاوه بر دریافت اقامت ایران، برای اخذ ویزای کار نیز اتباع خارجی باید اقدام به دریافت کد فراگیر مختص به خود کنند.
تمامی این موارد تنها گوشه ای از کاربردها و مزایای دریافت کد فراگیر است. کد فراگیر به اتباع خارجی امتیازاتی می دهد که ایرانی ها به دلیل داشتن کد ملی از این امتیازات برخوردار هستند.
بنابراین تنها درصورتی می توانید در ایران دارای اعتبار و ارزش نزد دولت و ادارات باشید که کد فراگیر مختص خود را داشته باشید.
ثبت شرکت یا داشتن شعبه برای اتباع خارجی در ایران با توجه به شرایط ممکن است، افراد خارجی قصد ثبت شرکت در ایران را داشته باشند، برای ثبت اینگونه شرکتها رعایت قوانین و شروطی الزامی است.
بر اساس ماده 1 قانون ثبت شرکت ها در کشور هر شرکتی که در ایران تشکیل شود یا دفتر آن در ایران و مشغول فعالیت تجاری است، ایرانی به حساب می آید. به همین دلیل نیاز است تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی و اتباع که قصد ثبت شرکت در ایران را دارند، باید یک شخص سهامدار با ملیت ایران به عنوان شخصیت حقوقی شرکت به عنوان سهامدار در کنار خود داشته باشند.
همچنین برای تشویق و حمایت از سرمایه گذار خارجی در کشور، اتباع خارجی برای میزان مشارکت و درصد سهام در شرکت محدودیتی ندارند و سرمایه گذار خارجی میتواند تا 100 درصد سهام شرکت را مالک باشد.
بنابر این موضوع اگر چنانچه انجام سرمایه گذاری منجر به تشکیل شرکت ایرانی شود تملک زمین به نام شرکت متناسب با طرح سرمایه گذاری به تشخیص سازمان مجاز خواهد بود. سرمایه گذاران مزبور تا 100 درصد می توانند شرکت خارجی ثبت کنند که از حق مالکیت اموال منقول و غیر منقول برخوردار هستند.
در صورتی که افراد خارجی (حقوقی و حقیقی) اقدام به سرمایه گذاری در کشور ایران کنند، مالک تمام یا قسمتی از سهام شرکت مذکور می شوند و به نام شرکت خود می توانند املاک اختیار کنند.
همین طور اگر یک شخصیت حقوقی از شرکت خارجی در ایران مشغول فعالیت تجاری شود، حتما باید در کشور مبدا و اصلی نیز به عنوان یک شرکت قانونی شناخته شود. یعنی اتباع باید در کشور خود صاحب شرکت باشند. ضمنا تمامی این موارد باید در اداره ثبت اسناد استان تهران ثبت شود. چنانچه موارد بالا به طور کامل رعایت نشود، شرکت مذکور از دید قانون ایران وجود خارجی نداشته و امکان ثبت شرکت در کشور را نیز ندارد.
یکی دیگر از تصورات اشتباهی که در رابطه با کد فراگیر وجود دارد، مربوط به زمانی است که تعدادی از مهاجران یا اتباع کشورهای دیگر قصد راه اندازی یک کسب و کار در ایران را دارند. به این موضوع توجه داشته باشید که کد فراگیر مربوط به اشخاص است، یعنی به فرد تعلق می گیرد نه به شرکت یا کسب و کار شما و این موضوع بسیار مهمی است که در هنگام شروع یک کار باید به آن توجه داشته باشید، زیرا در ادامه با مشکل رو به رو می شوید.
برای مثال اگر شما دو دوست یا شریک هستید که قصد این را دارید در کشور ایران سرمایه گذاری کنید و یک شرکت داشته باشید، هر یک از شما به طور جداگانه ای باید برای دریافت این کد اقدام کنید و در ادامه کد فراگیر را در مدارک مورد نیاز ارائه دهید.
متأسفانه در بعضی از موارد شاهد این هستیم که بسیاری از اتباع خارجی به دلیل اینکه راهنمایی های درستی بابت این موضوع دریافت نمی کنند، مرتکب اشتباه شده و برای ادامه روند راه اندازی شرکت خود یا راهاندازی هر کسب وکار دیگری با مشکلاتی رو به رو می شوند و گاهی این مشکلات به حدی بزرگ و زیاد هستند که شخص به طورکلی از انجام آن کار منصرف می شود. توصیه می شود در این زمینه برای آگاهی بیشتر در مورد نظامنامه ثبت شرکت ها از مشاوران حقوقی کمک گرفته شود.
اشخاص حقیقی و حقوقی برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی باید اقدام به تهیه مدارک زیر کنند:
کپی از صفحه اصلی پاسپورت شخص متقاضی
ارائه نام شرکت به دو زبان فارسی و انگلیسی
بنابراین شما برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی در قدم اول باید مدارک بالا را جمع آوری کنید.
کد فراگیر اتباع خارجی یا شماره اختصاصی اتباع، نحوه دریافت و مراحل ثبت نام مخصوص به خود را دارد و چنانچه اتباع خارجی، بخواهند از این کد بهره مند گردند، باید بر اساس این نحوه و مراحل عمل کرده، در غیر این صورت موفق به اخذ کد فراگیر اتباع خارجی نخواهند شد و بدین ترتیب از انجام برخی فعالیت ها و استفاده از برخی امکانات و خدمات محروم می گردند.
با توجه به اهمیت نحوه دریافت کد فراگیر اتباع خارجی، در این بخش از مقاله قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و بگوییم که اتباع خارجی برای دریافت شماره اختصاصی خود باید چه اقداماتی انجام دهند. نحوه دریافت کد فراگیر اتباع خارجی، عبارتند از:
در گذشته و تا قبل از حذف امکان ثبت درخواست صدور کد فراگیر در سامانه ثبت شرکتها (irsherkat.ssaa.ir)، اتباع و خارجیان مقیم خاک ایران باید برای دریافت شماره اختصاصی یا همان کد یکتا خود از طریق سامانه مذکور اقدام می نمودند، اما اکنون با حذف این امکان نحوه ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی به شرح زیر است:
پس از آنکه متقاضی دریافت شماره اختصاصی اتباع یا همان کد فراگیر بر اساس نحوه ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی و مراحل دریافت آن، اقدام به ثبت درخواست خود نمود و بررسی های لازم صورت گرفت، کد فراگیر به او اعطا خواهد شد و می تواند از آن برای بهره مندی از خدماتی نظیر خدمات اداری و آموزشی استفاده کند.
در مواردی برای ارائه خدمات به اتباع، نهاد مربوطه نیاز دارد تا به استعلام کد فراگیر آن ها بپردازد که در توضیح مراحل و نحوه استعلام کد فراگیر اتباع خارجی باید گفت در حال حاضر صرفا برخی نهادهای دولتی که به سامانه های مخصوص دسترسی دارند قادر به استعلام کد فراگیر اتباع می باشند و سامانه ای جهت استعلام کد فراگیر توسط افراد عادی وجود ندارد.
نهاد دولتی نظیر بانک یا آموزش و پرورش پس از ارائه مدارک لازم از سوی تبعه به سامانه مخصوص متصل شده و نسبت به استعلام کد فراگیر یا شماره اختصاصی تبعه خارجی مقیم ایران اقدام می نماید و در صورتی که بهره مندی از این کد برای استعلام گیرنده محرز گردد، به تبعه خارجی خدماتی نظیر خدمات بانکی یا درمانی ارائه خواهد شد.
شایان ذکر است در مواردی که هر تبعه خارجی شخصا قصد استعلام کد فراگیر خود را داشته باشد می تواند به دفاتر کفالت اتباع مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی نظیر گذرنامه نسبت به استعلام کد فراگیر خود اقدام کند اما هیچ شخصی نمی تواند کد فراگیر دیگری را استعلام و پیگیری نماید.
لازم به ذکر است برای آشنایی بیشتر با مفاهیم ابتدایی ثبت شرکت و همچنین سریع ترین روش برای ثبت شرکت در ایران از یک موسسه حقوقی و مشاوران مجرب آن کمک بگیرید.
سامانه تخصصی موسسه حقوقی ثبت شرکت فکر برتر رایکا با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام می نماید. شما می توانید سوالات متداول در ثبت شرکت خود را از طریق مشاوره با همکاران موسسه فکر برتر پاسخ دهید.
ارتباط با فکر برتر : 02142037000
آدرس:
جردن، بالاتر از اسفندیار پلاک۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
مدیریت و فروش: 02142143
ثبت شرکت در عمان: 09128330765
ثبت شرکت: 09128578441
تغییرات: 09129352517
ثبت برند و نام تجاری: 09129350317
اخذ و تمدید کارت بازرگانی: 09120907459
اخذ کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
ثبت طرح : 09128394102
ثبت اختراع دانش بنیان: 09128579331
آدرس:
جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
ارتباط با فکر برتر : 02142037000