نکات حائز اهمیت راجع به پلمپ دفاتر تجاری در مرجع ثبت شرکت ها - 5.0 از 5 بر اساس 1 رای

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

یکی از مباحث مهم پیرامون ثبت شرکت ، پلمپ دفاتر تجاری است. اگر شرکتی تاسیس کرده اید، حتماَ باید دفاتر خود را پلمپ کنید. دفاتر پلمپ که با اسامی دفاتر قانونی و دفاتر مالیاتی هم نام برده می شوند، دفاتری هستند که مربوط به مبحث مالیاتی اشخاص حقوقی می شوند.
مطابق قانون مالیات ، هر شخصیت حقوقی بعد از ثبت در سامانه ثبت شرکت ها ملزم به درخواست سالانه برای دریافت دفاتر پلمپ از اداره مربوطه و تکمیل آن ها توسط حسابدار و بر حسب فعالیت شخصیت حقوقی و تحویل آن ها به اداره مالیات در سال بعد می باشد. این دفاتر شامل دفتر کل و دفتر روزنامه است که در قالب های 50 و 100 و 200 برگی قابل تنظیم می باشند. درخواست این دفاتر قبل از شروع سال مالی شخصیت حقوقی بایستی انجام گیرد که در حالت معمول یعنی تا انتهای اسفند ماه هر سال . مگر اینکه سال مالی طبق درخواست متقاضی دوره زمانی دیگری تعیین شده باشد.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

برای آنکه شرکت بتواند خود را با تحولات اقتصادی داخل و خارج تطبیق دهد، باید چهارچوب حقوقی اولیه ای را که برای فعالیت اقتصادی – تجاری خود در نظر گرفته است تغییر دهد.
بعضی از تغییرات شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده و بعضی از تغییرات در صلاحیت مجمع عمومی عادی می باشد. هر گونه تغییر در مواد اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است و هرگونه تغییر در مواد اساسنامه باید برای ثبت به مرجع ثبت شرکت ها ارسال شود.

صورتجلسه مجمع عمومی ظرف چه مدتی می بایست تحویل اداره ثبت شرکت ها گردد ؟ - 5.0 از 5 بر اساس 2 رای

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که صورتجلسه مجمع عمومی ظرف چه مدت از تاریخ تشکیل جلسه مجمع عمومی می بایست تحویل اداره ثبت شرکت ها گردد؟
اشخاص حقیقی و حقوقی با خرید سهام شرکت ها، درصدد هستند با خلاقیت و تلاش مدیران آن ، سود سرمایه گذاری خود را دریافت و عواید مالی آن را به موقع تحصیل کنند.
نقطه عطف امید به حصول نتایج سرمایه گذاری و زمان تحقق آن ، جلسه مجمع عمومی شرکت هاست. مجمع عمومی عالیترین رکن شرکت است که مهم ترین مرجع صلاحیتدار برای اتخاذ تصمیمات عمده نظیر افزایش یا کاهش سرمایه ، انتخاب مدیران و بازرسان شرکت ، تصویب صورت های مالی و حساب سود و زیان و ... محسوب می شود. این مجمع ، مشتمل بر انواع زیر است :

ده سوال متداول در ثبت شرکت - 5.0 از 5 بر اساس 1 رای

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

یکی از بهترین راه ها برای تجمیع تخصص، تجربه و سرمایه از طریق مشارکت ، راه اندازی و تاسیس یک شرکت می باشد. با ثبت نمودن شرکت می توانید از بسیاری از تسهیلات و اعتبارات دولتی و انواع وام های بانکی برخوردار شوید. از آن جا که شرکت ها از امتیازات بالای قانونی و حقوقی برخوردار هستند ، قراردادهای دولتی و مناقصه ها و مزایده های پر سود و با منافع زیاد تنها به افراد حقوقی و شرکت ها واگذار می شود.
همچنین، بسیاری از مجوزهایی که دریافت آن از مراجع و سازمان های دولتی برای انجام فعالیت های مختلف الزامیست در اکثر موارد فقط به شرکت های ثبت شده داده می شود.

ثبت برند رب گوجه فرنگی - 5.0 از 5 بر اساس 1 رای

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

 

زمانی که صحبت از تولید رب گوجه فرنگی می شود، مسائل مربوط به انتخاب نام برند و ثبت آن نیز مطرح می شود . ثبت برند مواد غذایی از جهات زیادی اهمیت دارد. ما در سال های گذشته شاهد رشد تقاضای ثبت برند گوجه قرمز( فرنگی) از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده ایم. به گونه ای که طبقات مربوط به برند مواد غذایی و همچنین بسته بندی، انبار و حمل و نقل که شامل طبقات 29، 30 ، 31 ، 32 ، 39 و 43 می شود ، از جمله شلوغ ترین طبقات ثبت برند هستند .
در این مقاله به طور مختصر به ثبت برند رب گوجه و امتیازات آن اشاره می کنیم.

 امتیازات ثبت برند رب گوجه فرنگی

تولید کنندگان قدیمی، معمولا قبل از اینکه محصول خود را به بازار ارائه کنند، نسبت به ثبت آن اقدام می کنند. همان طور که می دانید حمایت از برند ، از طریق ثبت امکان پذیر می شود. مهم ترین مزایای این کار به شرح ذیل است :
- ثبت کردن برند تجاری باعث حفظ و حراست نام تجاری و یا لوگوی محصول می شود
- از راه ثبت کردن برند می توانید در بازارهای جهانی شرکت کنید و اقدام به صادرات کنید.

 

sabt brand rob


- اشخاص حقوقی و یا حقیقی با ثبت کردن برند می توانند از وام و تسهیلات دولتی استفاده کنند.
- حق امتیاز یکی دیگر از مواردی است که مشوقی برای ثبت برند به شمار می رود. زمانی که شما برند خود را به ثبت می رسانید، می توانید حق امتیاز علامت تجاری خود را به افراد و یا شرکت های دیگر واگذار کنید تا هم به شهرت و اعتبار شما کمک کند و هم یک منبع درآمد مستقلی برای شما باشد.

- از این طریق می توانید محصول و یا کالاهای خود را منحصر به فرد کنید.
- این کار علاوه بر شما برای مشتریان شما نیز می تواند بسیار سودمند باشد. آن ها می توانند به راحتی محصول و یا خدمات شما را پیدا و از آن استفاده کنند.
- شرکت ها می توانند از امتیاز دریافت گواهی و نشان استاندارد بهره مند شوند.
جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، پیشرفت کاری و شغلی ، بازاریابی، معروف شدن در حوزه فعالیت و هویت دادن به محصول تولیدی از جمله سایر امتیازات و مزایای ثبت کردن برند است .

 

مدارک لازم برای ثبت برند رب گوجه فرنگی برای اشخاص حقیقی

- تصویر علامت مورد نظر به ابعاد 6 * 6 سانتیمتر به تعداد 12 عدد و توضیح در برگی جداگانه در خصوص علامت و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت

- امضای وکالتنامه

 - ارائه پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه ای از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات جهت اداره مربوطه
- کارت بازرگانی به نام شخص دارنده جواز ( در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین و یا غیرفارسی باشد )
- تصویر برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی

مدارک ثبت برند رب گوجه برای شرکت ها

- کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت
- ارائه پروانه بهره برداری روزنامه رسمی شرکت ( آگهی تاسیس ) و روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیات مدیره شرکت ( دوره آن منقضی نشده باشد ) .
- کارت بازرگانی برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی ( در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین باشد )
- تصویر علامت مورد نظر به ابعاد 6 * 6 سانتیمتر به تعداد 12 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت ها هستند.

تماس با ما

خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90
تلفن: 42143-021
ایمیل:info@companyregister.ir
021-42017
021-42037000